Schimbarea majoră care afectează direct cum trimiți bani din contul tău bancar
CEC Bank continuă un amplu proces de digitalizare, lansând un produs digital bancar unic în România. Și e posibil să creeze un precedent interesant.
Clienții CEC Bank au posibilitatea, prin intermediul aplicației bancare, să efectueze transferuri către orice altă bancă din România folosind numărul de telefon în locul IBAN-ului. Transferurile se pot face atât intrabancar cât și interbancar, și funcționează pentru orice beneficiar care deține un cont bancar în România.
Opțiunea a fost anunțată la final de martie. Ce s-a întâmplat acum e o actualizare crucială: CEC Bank oferă acest serviciu indiferent de banca al cărei client e destinatarul, chiar și pentru conturile la bănci care nu sunt înrolate în serviciul AliasPay, lansat recent de Transfond.
„Să faci un transfer de bani ar trebui să fie la fel de ușor ca trimiterea unui SMS sau apelarea unui prieten din agenda telefonică. De aceea, am căutat și am găsit o soluție pentru a integrat această funcționalitate în aplicația de Mobile Banking a CEC Bank, în condițiile în care vedem tot mai mulți clienți care preferă aplicațiile de Mobile Banking pentru operațiunile de zi cu zi.”
Mugur Podaru, director Operațiuni la Distanță, CEC Bank
Cum se efecutează o astfel de plată?
Pentru a realiza un astfel de transfer, utilizatorul selectează în aplicația de Mobile Banking opțiunea „Trimite bani” din meniul „Trimite/ Cere bani”, alege numărul beneficiarului din agendă sau îl introduce manual, completează suma și descrierea tranzacției.
Beneficiarul va primi un SMS prin care i se solicită să confirme tranzacția – prin selectarea/ introducerea IBAN-ului, a numelui și a sumei. Serviciul funcționează și în sens invers: cu opțiunea ”Cere bani”, clienții băncii pot solicita transferuri de la alte persoane care au conturi la CEC Bank, iar confirmarea tranzacțiilor se face tot printr-un flux inițiat prin mesaj SMS.
Pentru transferurile prin funcțiile „Trimite bani” și „Cere bani” nu se percep comisioane suplimentare, au anunțat reprezentanții CEC Bank. În Mobile Banking, utilizatorii beneficiază de o reducere de 60% față de comisioanele standard aferente tranzacțiilor prin conturi.
Anul trecut a adus o creștere importantă serviciilor CEC Bank lansate în mediul virtual. În 2020, s-a dublat numărul utilizatorilor aplicației bancare mobile. De asemenea, CEC Bank a înregistrat o creștere de 110% a tranzacțiilor, anul trecut.