Schimbare de la Apple: ce se întâmplă cu conturile din aplicații

Schimbare de la Apple: ce se întâmplă cu conturile din aplicații

Dezvoltatorii care le permit utilizatorilor să creeze un cont în aplicațiile lor iOS, iPadOS și macOS vor trebui în curând să le ofere oamenilor o metodă de ștergere a conturilor lor și în aplicații. Apple spune că, începând cu 31 ianuarie, toate trimiterile de aplicații (inclusiv actualizările) vor trebui să includă această opțiune.

Compania a anunțat această cerință, alături de alte modificări ale liniilor directoare ale App Store la Conferința Apple Worldwide Developers din iunie, ca parte a unui efort de a oferi utilizatorilor mai mult control asupra datelor lor.

După cum notează The Verge, Apple solicită dezvoltatorilor să le permită oamenilor „să inițieze ștergerea contului din aplicație”, astfel încât aplicațiile să te trimită pe un site web sau chiar să discute cu un agent înainte de a-ți putea închide contul.

Rămâne de văzut cât de utilă va fi, de fapt, această cerință în practică, având în vedere trucurile pe care mulți dezvoltatori le folosesc pentru a te încuraja să rămâi utilizator.

Totuși, dacă ai un cont într-o aplicație, ștergerea acestuia îți va da mai puține bătăi de cap, ceea ce nu poate fi un lucru rău. Sperăm că acest lucru va face mai ușor pentru oameni să renunțe la abonamente și aplicații pe care nu le folosesc de fapt.

De asemenea, paginile din App Store de pe iOS 15, iPadOS 15 și macOS Monterey (care este încă în versiune beta) au acum un buton Report a Problem (Raportează o problemă), astfel încât să poți semnaliza orice chestiuni sau probleme pe care le ai cu o aplicație la Apple. Funcția este disponibilă în prezent în Australia, Canada, Noua Zeelandă și SUA. Apple va lansa butonul către mai multe regiuni mai târziu în acest an.

Apple își dezamăgește clienții, din nou: cum ”te-a furat la cântar”, iar acum plătește scump pentru asta

Nu mai puțin de 95 milioane de dolari a plătit Apple în urma medierii, ca finalitate a unui proces începută în 2016. Totul a plecat de la modul în care și-a mințit clienții și a deformat realitatea în ceea ce privește garanția sa suplimentară, AppleCare.

În urmă cu ceva timp, s-a ajuns la concluzia unui proces de cinci ani între Apple și un grup semnificativ de clienți din SUA. Aceștia din urmă au considerat că gigantul din Cupertino își promovează într-o manieră eronată serviciul suplimentar de garanție AppleCare, pentru care te taxează niște sume deloc neglijabile.

Procesul a trecut prin trei sesiuni de mediere eșuate, iar în cea de a patra, s-a ajuns la o concluzie satisfăcătoare pentru ambele părți, în sfârșit.

Citește și: