Apple își dezamăgește clienții, din nou: cum ”te-a furat la cântar”, iar acum plătește scump pentru asta

Apple își dezamăgește clienții, din nou: cum ”te-a furat la cântar”, iar acum plătește scump pentru asta

Nu mai puțin de 95 milioane de dolari a plătit Apple în urma medierii, ca finalitate a unui proces începută în 2016. Totul a plecat de la modul în care și-a mințit clienții și a deformat realitatea în ceea ce privește garanția sa suplimentară, AppleCare.

În urmă cu ceva timp, s-a ajuns la concluzia unui proces de cinci ani între Apple și un grup semnificativ de clienți din SUA. Aceștia din urmă au considerat că gigantul din Cupertino își promovează într-o manieră eronată serviciul suplimentar de garanție AppleCare, pentru care te taxează niște sume deloc neglijabile. Procesul a trecut prin trei sesiuni de mediere eșuate, iar în cea de a patra, s-a ajuns la o concluzie satisfăcătoare pentru ambele părți, în sfârșit.

Minciunile costă scump, 95 de milioane de dolari.

Plângerea inițiată de posesorii de iPhone și iPad a plecat de la termenii și condițiile Apple pentru serviciul său de garanție AppleCare. În documentul cu pricina se menționează în mod clar că în cazul în care un iDevice suferă distrugeri accidentale sau vreun defect hardware, poate face subiectul reparației sau înlocuirii. Dacă se înlocuiește, noul aparat trebuie să fie ”echivalent cu nou în performanță și fiabilitate”.

Problema este că Apple înlocuiește dispozitivele respective, de fiecare dată, cu unități refurbished. Acele dispozitive au aparținut unor persoane, dar au fost reparate în fabrică și, cel puțin vizual, sunt ca noi. În teorie, trec și printr-un proces riguros de testare înainte să fie livrate altor persoane ”de noi”. Chiar și așa, clienții companiei au fost de părere că Apple este responsabilă de reclamă mincinoasă.

De partea cealaltă a baricadei, avocații companiei conduse de Tim Cook au insistat pe faptul că ”echivalent cu nou” nu înseamnă nou, iar utilizatorii care s-au plâns de diverse probleme cu terminale refurbished nu pot atesta faptul că acestea au fost cauzate de faptul că era vorba de un iPhone sau iPad refurbished.

În orice caz, adevărul a căzut de partea clienților. Va fi interesant de văzut dacă Apple își actualizează documentația pentru AppleCare și AppleCare+ în urma acestui episod.

Citește și: