S-a oprit Dacia: explicația angajaților pentru dezastrul de la Mioveni

S-a oprit Dacia: explicația angajaților pentru dezastrul de la Mioveni

Brandul Dacia este un simbol foarte important pentru români, dar asta nu înseamnă sub nicio formă că cei care lucrează în respectiva uzină sunt mulțumiți de ce se întâmplă acolo, după cum s-a văzut ieri.

Producția Dacia s-a oprit ieri în urma unei greve spontane. Câteva sute de angajați au lăsat jos instrumentele de lucru și au început să scandeze pentru a atrage atenția asupra unei probleme foarte dureroase pentru ei. În mod surprinzâtor, nu era neapărat vorba despre salarii mai mari sau ore de lucru mai puține, cât despre faptul că, în mod autentic, nu mai fac față la ritmul de lucru și nivelul de cunoștințe noi pe care trebuie să le acumuleze constant.

De ce s-a oprit Dacia

Oamenii au întrerupt producția Dacia, timp de aproximativ două ore, miercuri, pentru că își doresc o suplimentare a personalului. Vor mai mulți oameni în fabrică pentru a se putea descurca la locul de muncă.

În timp ce tu te bucuri când vezi un model nou de Dacia și abia aștepți să ajungă pe piață versiunea electrică, de exemplu, angajații de pe linia de producție au nevoie de ajutor. Vor mai mulți colegi.

„A fost o grevă spontană vizavi de încărcarea unor posturi în cadrul montajului general. Au fost nişte lucruri care au un impact: de la începutul săptămânii au venit în gamă noi proiecte şi sunt câteva dificultăţi legate de montabilitate. Ierarhia a luat act şi tratează aceste probleme. Ca măsură, vor mai aduce personal să îi ajute în acea zonă. (…) Sunt două tronsoane de echipare care au avut un impact datorită unui model care o să urmeze, l-am băgat în gamă. Oamenii au sesizat şi pe bună dreptate au cerut acest sprijin din partea amdinistraţiei, aşa cum s-a întâmplat şi dăţile anterioare”, a explicat liderul de sindicat de la Dacia, Viorel Ungureanu.

Liderul de sindicat a atras atenția asupra vitezei de lucru care a rămas neschimbată, 65 de mașini pe oră, în timp ce modelele care se produc sunt complet noi, iar muncitorii pur și simplu nu le pot produce la fel ca pe niște modele pe care le știau de 5 sau 10 ani. Oamenii au cerut înființarea mai multor posturi de montaj, iar liderii sindicali susțin că șefii au fost în final de acord cu solicitarea.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: