S-a aflat adevărul despre cât de bun e pilotul automat al mașinilor electrice Tesla – Musk a supraestimat funcția
Directorul software-ului de pilot automat de la Tesla a făcut o declarație uimitoare într-o notă de la Departamentul pentru Vehicule Motorizate din California: CEO-ul Elon Musk a exagerat capacitățile funcției de pilot automat al Tesla.
Documentul, obținut de grupul legal pentru transparența datelor PlainSite, a făcut public un apel între Department of Motor Vehicles (DMV) California și oficialii Tesla, inclusiv CJ Moore, directorul pentru software-ul de pilot automat al companiei, pe 9 martie. În timpul apelului, se pare că Moore a recunoscut că Musk a exagerat capacitatea mașinilor electrice ale companiei de a se conduce singure, potrivit The Verge.
Funcția de autopilot de la Tesla nu este atât de sigură precum o prezintă Musk
„Tweet-urile lui Elon Musk nu se potrivesc cu realitatea inginerească”, a declarat DMV California în document. „Tesla se află la nivelul doi în prezent”.
„Nivelul 2” se referă la o fază din sistemul său de conducere a pilotului automat care necesită în continuare un șofer uman aflat la volan pentru a supraveghea vehiculul.
Iar „tweet-urile” la care făcea referire documentul făcut public se referă aparent la un comentariu făcut de Musk în timpul unui apel cu investitorii Tesla în ianuarie 2020. În timpul acestui apel, Musk a spus că este „extrem de încrezător că mașina se va putea conduce singură cu o fiabilitate mai mare decât cea umană, chiar anul acesta”.
În realitate, funcția de pilot automat de la Tesla a cauzat o serie de probleme pentru șoferi, inclusiv accidente, încălcări ale legilor traficului rutier și chiar decese, de când a fost lansată în octombrie 2020.
Cel mai recent, doi bărbați au murit în Texas după ce mașina lor electrică Tesla s-a prăbușit, potrivit The New York Times.
Deci, deși există o mulțime de potențial interesant pentru această tehnologie, există și un cost uman – mai ales atunci când capacitățile sale sunt exagerate în numele marketingului.