26 feb. 2021 | 17:58

S-a aflat adevărul: de unde vin produsele vândute de Lidl în România

CHESTII
S-a aflat adevărul: de unde vin produsele vândute de Lidl în România

Cu o prezență pe piața de retail din România cu 250 de magazine, Lidl este unul dintre cei mai puternici furnizori de produse alimentare din țara noastră. Compania a dezvăluit recent de unde provin mărfurile pe care le cumpără românii de la raft.

Se pare că Lidl beneficiază de colaborarea cu 351 de furnizori locali, cu 9,7% mai mulţi decât în 2017. Aceștia aprovizionează tot sortimentul magazinelor, inclusiv produsele care sunt „in-out“, adică sezoniere sau temporare.

De asemenea, Lidl colaborează cu 276 de furnizori locali în ceea ce privește aprovizionarea sortimentului permanent. Și la acest capitol, compania înregistrează o creștere a numărului de furnizori față de anii precedenți. Vorbim despre un procent cu cu 8,2% mai mare decât în anul 2017.

Chiar dacă vorbim despre ”furnizori locali”, acest lucru nu exclude posibilitatea că mărfurile să fie și din import, pentru că, spre exemplu, retailer-ul poate colabora într-adevăr cu o firma înregistrată în țara noastră, dar care își aduce marfă din import.

Totuși, se pare că majoritatea furnizorilor menţionaţi sunt companii care realizează marcă proprie pentru Lidl. Per general, însă, majoritatea produselor de pe rafturile Lidl provin din import.

Lidl face export de produse made în România

Un aspect important al startegiei nemților constă în faptul că, pe lângă comercializarea în volum tot mai mare a produselor românești în țară noastră, Lidl trimite produse made în România și în celelalte magazine ale sale, din afara granițelor României.

Vobrim aici de un export de 30 de milioane de euro intermediat de Lidl pentru producători locali.

Lidl a implementat o nouă campanie în interiorul magazinelor sale, sub umbrela „Cămara Noastră”, tocmai pentru a încuraja și a veni în întâmpinarea clienților care caută marfă autohtonă, în condițiile în care comportamentul de consum al românilor a migrat către dorința de a se aproviziona cu alimente de la producătorii noștri locali.

În aceeași notă, compania a anunțat că va extinde sortimentul de produse marcă proprie fabricate în România, sub care acum se dezvoltă mezeluri şi preparate din carne, brânzeturi, conserve şi dulciuri.