Aceasta este cea mai digitalizată bancă din România. Care sunt avantajele clienților
Pandemia de coronavirus a reprezentat o rampă de lansare a digitalizării în sectorul bancar românesc. Băncile prezente pe piața autohtonă au investit sute de milioane de euro pentru a ține pasul cu inovarea și pentru a oferi clienților servicii online de top. Conform unei analize bancare, Banca Transilvania este cea mai digitalizată bancă românească.
În 2020, băncile din România au investit 200 de milioane de euro în proiecte de digitalizare, și rezultatele se văd.
Acum, clienții beneficiază de servicii de ultimă generație, complet virtuale, la majoritatea băncilor din România.
În 2020, 60% dintre bănci permiteau deschiderea unui cont 100% online. În 2019, acest serviciu era disponibil la doar 25% dintre bănci, arată datele analizei bancare internaționale FinnoScore, care a măsurat și comparat competențele digitale a peste 200 de bănci din 25 de țări din Europa și America de Nord, în 2020.
Banca Transilvania – cea mai digitalizată bancă din România
În clasamentul întocmit regăsim Banca Transilvania, cel mai bine cotată bancă românească în ceea ce privește dezvoltarea digitalizării.
Punctele forte ale BT sunt: online onboarding-ul, categorie la care este una dintre cele două bănci din top 10 care a obținut punctaj maxim, programele de loialitate și gradul de vizibilitate a strategiei de inovație în fața clienților.
BT este urmată în clasament de ING Bank, Libra Bank, BCR și Raiffeisen Bank.
„Pandemia a impulsionat digitalizarea sistemului bancar la nivel internațional, dar în țări ca România, care mai avea de lucrat la acest capitol în 2019, efectul a fost mult mai evident.
Oamenii au devenit mult mai deschiși la tot ce înseamnă interacțiunea virtuală cu banca, iar băncile și-au îmbunătățit și eficientizat procesele și au creat interfețe mai prietenoase și ușor de folosit.
Nu doar numărul de clienți care își fac conturi exclusiv online a crescut, dar și aplicațiile bancare mobile au devenit din ce în ce mai competitive. În 2019, circa jumătate dintre băncile din România ofereau aplicații mobile competitive. În 2020, aproape toate băncile analizate au investit în dezvoltarea aplicațiilor mobile și pun la dispoziția clienților servicii digitale mobile mult mai bune”, a explicat Iulia Malioukis, reprezentant Horvath.