România, din nou pe ultimul loc: iar ne-am făcut de râs în Europa și ne costă scump

România, din nou pe ultimul loc: iar ne-am făcut de râs în Europa și ne costă scump

Asociația Constructorilor de Automobile din Europa a lansat un apel către Comisia Europeană și Consiliul European privitor la țara noastră. Ei sunt foarte nemulțumiți de modul nostru de adaptare la noile trenduri.

România are cele mai puține puncte de încărcare a mașinilor electrice. ACEA solicită Uniunii Europene creșterea numărului de stații. ”Dacă cetățenii din România, Grecia, Lituania și Polonia vor fi nevoiți să călătorească peste 200 de kilometri pentru a-și încărca mașina, nu vor dori să-și cumpere o mașină electrică” argumentează Asociația Constructorilor de Automobile din Europa.

Paradoxal, România nu se numără printre țările care au achiziționat cele mai puține mașini electrice. Cu toate că, suntem țara cu cel mai mic PIB per capitală, subvențiile mari pe care le acordă statul la achiziționarea unui vehicul electric sau a unui hibrid au un rezultat pozitiv. Datorită celor 10.000 de euro primiți ca și subvenție în Programul Rabla, românii beneficiază de cea mai mare reducere din Europa.

România are cea mai slabă rețea de încărcare a mașinilor electrice

Ea rămâne, totuși, țara cu cea mai slabă rețea de stații de încărcare. Este o stație la fiecare 200 de kilometri. Alte 10 țări europene au mai puțin de o stație la fiecare 100 de kilometri. Primele cinci țări cu cea mai mică rețea de încărcare sunt România, Lituania, Grecia, Polonia și Letonia.

”Cumpărătorii nu vor fi capabili să facă trecerea la vehicule cu zero emisii dacă aici nu vor fi suficiente stații de încărcare de-a lungul drumurilor pe care conduc”, a avertizat directorul general ACEA. De exemplu, dacă cetățenii din România, Grecia, Lituania și Polonia vor avea în continuare de călătorit 200 de kilometri  sau mai mult pentru a găsi o stație de încărcare, nu ne putem aștepta ca ei să vrea să cumpere o mașină electrică”, a mai spus Huitema.

ACEA solicită autorităților europene să facă investiții masive în dezvoltarea infrastructurii, într-un timp foarte scurt. ”Contrastul dintre Olanda, țara cu cele mai multe încărcătoare și o țară mare precum Polonia este izbitor”, spun cei de la ACEA.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: