România, ”circuitul de rable al Europei”: cum rezolvăm problema autoturismelor vechi

România, ”circuitul de rable al Europei”: cum rezolvăm problema autoturismelor vechi

Guvernul României se dă peste cap pentru a descuraja populația să mai facă investiții în mașini vechi. Acestea trebuie scoase cât mai rapid din uz, pentru ca România să nu mai fie ”circuitul de rable al Europei”, după cum a atras atenția vicepremierul Dan Barna.

Șeful USR a fost prezent ieri la Iași unde a susținut o conferința de presă din poziția de lider guvernamental și vicepremier. În acel context, a atras atenția asupra situației dezastruoase a mașinilor vechi de pe străzile României. Pe lângă faptul că acestea reprezintă un pericol pentru ceilalți participanți la trafic, sunt un dezastru pentru mediul înconjurător.

„Printre angajamentele luate prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă pe zona aceasta vorbim de strategia pe naval, vorbim de strategie pe siguranţă rutieră, vorbim de modalitatea de taxare pe transportul greu de mărfuri şi, de asemenea, vorbim de un obiectiv legat de descurajarea achiziţionării de automobile vechi. România trebuie să înceteze să mai fie, nu ştiu cum să spun, circuitul de rable al Europei astfel încât să avem un mediu mai curat, pentru că o parte din poluare vine tocmai din faptul că avem maşini foarte vechi în parcul auto îmbătrânit„, a afirmat vicepremierul, potrivit Agerpres.

În ceea ce privește stadiul actual al PNRR, Dan Barna a insistat asupra faptului că documentul se află în consultări la Comisia Europeană, înainte să ajungă în varianta finală care va fi adoptată undeva spre sfârșitul verii.

„În cadrul acestui program vorbim de 7,6 miliarde de euro, cea mai mare sumă dintre programele de redresare aprobate la nivel european, cea mai mare sumă alocată infrastructurii şi aceasta este o reuşită, îndrăznesc să spun, în ceea ce înseamnă finanţare europeană prin redresare şi rezilienţă şi îl felicit pe Cătălin Drulă pentru consistenţa programului trimis la Bruxelles.

În acest program sunt 3 miliarde euro pe domeniul rutier şi 3,8 miliarde pe zona feroviară, iar din această resursă, şi pe feroviar, dar în special pe infrastructura rutieră, o parte importantă vine în Moldova, cu cele două bucăţi de autostrăzi prezentate în program, A7 şi A8.”, a insistat vicepremierul.
DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: