Producătorul auto care sfidează criza: cum au cumpărat bogații mașini de lux în pandemie

Producătorul auto care sfidează criza: cum au cumpărat bogații mașini de lux în pandemie

Un producător auto sfidează criza și se pregătește să anunțe rezultate peste așteptări, în ciuda situației economice precare generate de pandemie.

Lamborghini e unul dintre producătorii auto din zona premium și reușește să se descurce extrem de bine chiar și în această perioadă. Marca se pregătește să anunțe rezultate financiare peste așteptări pentru primele luni din acest an. Potrivit companiei, producția primelor zece luni din 2021 este deja vândută.

În aceste condiții, nu numai că pare că greul a trecut, dar se pare că emoții nu prea au existat vreodată. Bogații lumii cumpără bunuri de lux chiar și-n perioade de pandemie. Lamborghini nu se bate și nici nu vrea să se bată la volum cu marii producători ai lumii.

Strategia e simplă: mașini puține și extrem de scumpe, doar pentru cei bogați.

2021, mină de aur pentru Lamborghini

Compania susține că are un catalog de comenzi care tinde să se apropie de ultima pagină rezervată pentru 2021. În aceste condiții, anul ar putea fi extrem de bun.

Conform lui Stephan Winkelmann, directorul executiv al Lamborghini, marca urmează să „crească puternic” în 2021. Această declarație, susținută la prezentarea modelului Huracan STO în cadrul expoziției auto de la Milano menționează și o creștere cu 25% a vânzărilor din primul trimestru.

Totodată, conform lui Winkelmann, și 2020 a fost un an foarte bun.

„În ciuda opririi de două luni din cauza pandemiei, anul 2020 a fost al doilea cel mai bun an din istoria Lamborghini”, a explicat șeful mărcii italiene care produce mașini sport de lux.

Printre modelele de top care s-au vândut extrem de bine se numără Aventador și Huracan. Sunt modele cu motoare cu combustie extrem de puternice, dar nu înseamnă că e ignorat viitorul electric. Compania va investi nu mai puțin de 1,5 miliarde de euro până în 2024 pentru a adăuga variante plug-in hybrid fiecărui model din gamă, dar și pentru a aduce pe piață un prim vehicul 100% electric în a doua jumătate a deceniului.

„Lamborghini nu vrea să fie un deschizător de drumuri cu orice preț. În domeniul electrificării trebuie să alegem momentul potrivit, acela când piața este pregătită”, a explicat Stephan Winkelmann.

Prima electrică a mărcii

Lamborghini a venit cu un plan denumit generic ”Direzione Cor Tauri”, care include lansarea de versiuni plug-in hibrid ale celor trei modele din gamă, în 2023 și 2024. Primul model electric se va mai lăsa așteptat și va veni pe piață după 2025, probabil mai aproape de 2030.

Lamborghini are un hibrid pe care l-a prezentat în 2019: Sián FKP 37 ce dispune de un motor de 774 CP, dar și de un motor electric ce dezvoltă echivalentul a 34 CP.

Doar că tranziția spre mașini mult mai prietenoase cu mediul se va face în următorii ani.

Peste trei ani, spre exemplu, toate modelele aflate în producție vor fi hibride, inclusiv SUV-ul Urus, care are un preț pe măsură: peste un sfert de milion de euro. Modelul Huracan coupe costă de la 216.000 euro, iar celebrul model Aventador coupe costă 454.000 euro. Varianta roadster sare de jumătate de milion de euro.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: