Problemele de aprovizionare sunt tot mai mari. Cu ce se confruntă România

Problemele de aprovizionare sunt tot mai mari. Cu ce se confruntă România

Companiile din industrie se confruntă cu probleme majore, în ceea ce privește aprovizionare. Lipsa de produse cauzată de pandemie a provocat și alte neajunsuri care afectează mediul de afaceri.

Opt din zece companii, printre care și cele din România, sunt afectate de majorări de prețuri. ”Companiile din industrie se confruntă, în prezent, cu o nouă provocare a pandemiei de Coronavirus. Nu doar lipsa unor produse și evoluția prețurilor în sine cauzează probleme majore, ci mai ales lipsa de predictibilitate care rezultă din acestea.

Lanțurile de aprovizionare devin din ce în ce mai imprevizibile, deoarece schimbările bruște, neplanificate, în lanțurile de aprovizionare ale partenerilor de afaceri, fac ca propria producție să fie din ce în ce mai lipsită de predictibilitate, cu multe schimbări de plan pe termen foarte scurt. Acest lucru duce și la creșterea costurilor”, declară Sebastian Metz, director general și membru în Consiliul Director al AHK România.

Ce parte a industriei este cea mai afectată?

Efectele blocajelor de aprovizionare și ale creșterilor de prețuri se simt în toate domeniile. Oțelul, masele plastice, aluminiul sau lemnul sunt materii prime care nu pot fi achiziționate, decât în cantități insuficiente sau la prețuri semnificativ mai mari.

Industria auto este și ea victimă. Cauza este lipsa acută de semiconductori. ”Această problemă devine din ce în ce mai mult un factor limitativ pentru activitățile comerciale ale companiilor și, prin urmare, și în dezvoltarea economică ulterioară. Bineînțeles, are și un impact foarte direct asupra numeroaselor proiecte de investiții ale administrațiilor publice, în special în ceea ce privește investițiile în extinderea infrastructurii, de exemplu în cadrul programelor de reconstrucție și redresare la nivelul UE”, spune Metz.

În acest context, 78% dintre companii se confruntă, acum, cu prețuri de achiziție mai mari pentru produsele și serviciile lor. Ca urmare, peste 60% dintre companii se văd nevoite să transfere creșterea prețurilor către clienți.

La nivel general, opt din zece companii germane au raportat creșteri de prețuri sau dificultăți în lanțul de aprovizionare. Acestea se reflectă în toate sectoarele și indiferent de mărime.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: