Problema imensă a învățământului românesc: totul pornește de la lipsa accesului la internet

Problema imensă a învățământului românesc: totul pornește de la lipsa accesului la internet

Ultimul an a fost unul inedit și trist, din multe puncte de vedere. Fiecare persoană are, probabil, un motiv pentru care se poate plânge în 2020, însă în cea mai dificilă situație s-au aflat, cu siguranță, elevii. Vorbim în special despre elevii care erau nevoiți să urmeze cursuri online, însă, din lipsa resurselor necesare, au pierdut zeci săptămâni de școală.

Se pare că în jur de un milion de elevi din România nu au avut acces la internet în ultimul an. Deși autoritățile au decretat ca școala să se desfășoare virtual, nu toate familiile din România au putut să ofere copiilor mijloacele tehnologice necesare învățământului online.

Prin urmare, aproximativ un milion de elevi au pierdut circa 24 de săptămâni de școală în 2020.

Abandonul școlar riscă să crească la cote alarmante

Situația este dezastruoasă, ea amplificând riscul abandonului școlar în țară noastră.

World Vision România atrage atenția într-un comunicat de presă emis joi, susținând că riscul de abandon școlar poate exploda în România.

Elevii au pierdut mult timp deconectați de la sistemul de învățământ, nevoiți să învețe online și neavând resursele necesare.

„La un an de declararea oficială a pandemiei şi de la prima zi în care şcolile din România s-au închis, iar educaţia s-a transferat în online, aproape un milion de copii înscrişi în învăţământul preuniversitar din mediul rural se află în faţa unui moment critic”, transmit reprezentanții World Vision România.

Fundația mai arată că 40% dintre elevii din mediile defavorizate, majoritatea înscrişi la şcolile din mediul rural, nu au făcut şcoală online din diverse motive: din cauza problemelor financiare familiile lor nu le-au putut asigura un smartphone sau un calculator cu care să lucreze; nu au avut conexiune la internet – unul din trei sate în care World Vision activează are zone cu semnal slab sau inexistent; profesorii nu au fost pregătiţi să predea şi să-şi examineze elevii online; nu au avut un loc acasă unde să participe la lecţiile online.

De asemenea, situația precară a familiilor, a contribuit la absența copiilor de la școală: 60% dintre părinţi nu au lucrat, iar 50% dintre familii nu au avut alimente şi produse de bază.

Și examenele naționale au fost afectate

Fundația atrage atenția că, pe lângă abandonul de la cursurile de zi cu zi, și prezența la examenele naționale a fost afectată, în comunitățile defavorizate. Cel mult 70% dintre elevii de clasa a VIII-a din cele mai vulnerabile comunităţi din mediul rural au participat la evaluarea naţională.

Anul nou a început în condiții la fel de vitrege pentru sute de mii de elevi

Nici în 2021, condiția a sute de mii de elevi români, nu a cunoscut vreo îmbunătățire. În continuare, la început de nou an, 237.000 de elevi nu aveau acces la internet şi 287.000 de elevi nu aveau echipamente pentru şcoala online.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: