Prima companie românească de vehicule exclusiv electrice
Compania BMC Truck&Bus SA va produce vehicule electrice la Ciorogârla, lângă București, într-un parteneriat cu Zonson Smart Auto Co LTD, o subsidiară a gigantului chinez ZTE.
Într-o primă fază, 200 de unități vor ieși anual din fabrică, pentru ca, ulterior, livrările să se ridice la aproximativ 500 de unități pe an, potrivit oficialilor fabricii românești. Partenerul chinez oferă soluția electrică pentru autobuz și integrarea, produsul va fi însă unul românesc, fabricat în România.
“ Viitorul în materie de mobilitate este electric, iar ZTE are experiența producerii a mii de autobuze electrice anual. Este știut, China este mult avansată în acest domeniu. Prototipul noului autobuz electric produs în România va fi finalizat undeva în martie-aprilie 2022, apoi va merge pentru licențiere la Registrul Auto Român, iar la sfârșitul verii, începutul toamnei anului viitor, va începe producția de linie”, precizeaza Silvia Colacea, Director Executiv al SC BMC Truck & Bus SA.
O investiție interesantă
“Noi analizăm din 2018 piața europeană în scopul evidențierii de oportunități de afaceri. România ajunsese în atenția noastră, având în vedere moștenirea industrială bogată, mulți producători de componente auto, un parc de mijloace de transport în comun învechit care trebuia înlocuit dar și proximitatea față de piețele din Vest și Turcia. La sfârșitul anului 2018, am identificat compania BMC Truck&Bus, care avea deja o fabrică de autobuze lângă București, așa că ideea parteneriatului a venit normal. Acum parteneriatul este concretizat, vom lucra împreună pentru a produce si vinde EuroBUS Diamond – marcă românească, Powered by ZTE, în România și la export”, spune, la rândul său, Li Senjian, Oversea Regional Director al Zonson Smart Auto Corporation.
EuroBUS Diamond electric va fi produs, până în 2024, în toate versiunile de lungime cerute de piață, adică 12 metri, 8,5m, 6m și 18 m. Investiția este pana acum undeva la 25 milioane euro, Linia de productie există deja – cea pentru modelul diesel, însă aceasta trebuie adaptată pentru producția de autobuze electrice, ceea ce înseamnă circa 5 milioane euro, afirmă Colacea, iar din primăvara lui 2022, încep angajările. În prima faza, vor fi angajate aproximativ 150 de persoane.
Întreaga investiție de la Ciorogârla, din 2002 și până în prezent, este de circa 25 de milioane de euro. Aceasta include liniile de producție, de service și sediul administrativ.