30 dec. 2021 | 11:25

Premieră pentru un aeroport românesc: ce urmează să fie construit la Brașov

ACTUALITATE
Premieră pentru un aeroport românesc: ce urmează să fie construit la Brașov

La Aeroportul din Brașov, care va fi al treilea ca mărime din România, turnul de control clasic va fi înlocuit de cea mai nouă și eficientă soluție apărută în ultimii ani în lume.

Compania UTI CFM S.A. împreună cu Bog’Art SRL  vor construi primul turn virtual de control din România, pentru Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav.

Ansamblu este format din camere video de înaltă definiție, sisteme de comunicații și de radionavigație, senzori, stație meteo și un centru de dirijare a zborurilor, echipat cu o aplicație software extrem de performantă, care să permită dirijarea zborurilor de la distanță, se specifică în comunicatul transmis de UTI.

Operarea de la distanță se va face de către ROMATSA, din Arad, localitate destinată să acomodeze în viitor dirijarea zborurilor și pentru alte aeroporturi. Turnul virtual de control asigură performanțe superioare în comparație cu cel clasic, la costuri operaționale semnificativ mai mici.

Al treilea cel mai mare aeroport din România

Specialiștii UTI CFM SA vor proiecta, livra, instala și pune în funcțiune partea tehnologică, echipamente de radionavigație, de comunicații pentru controlul traficului aerian, de supraveghere și meteo și vor construi, împreună cu Bog’Art, clădirea de contingență și infrastructura necesară instalării echipamentelor de dirijare de la distanță a zborurilor pentru primul aeroport construit de la 0 în România în ultimii 50 de ani.

UTI Construction and Facility Management S.A. a participat, în cadrul unei asocieri cu firma Bog’Art, la construcția terminalului aeroportului din Brașov, lucrările fiind finalizate într-un timp record, de doar un an.

UTI CFM S.A. și Bog’Art S.R.L. au semnat în data de 29 decembrie 2021 cu Consiliul Județean Brașov contractul pentru realizarea primului turn virtual de control implementat pentru un aeroport din România. Proiectul, în valoare de 66.148.224,42 de lei fără TVA, a fost atribuit în urma unei proceduri de licitație publică, iar durata de implementare a proiectului va fi de 14 luni.