Planul prin care Instagram vrea supremația: YouTube și TikTok sunt amenințate
Instagram este deja o rețea socială populară, cu peste 1 miliard de utilizatori activi. Totuși, rețeaua socială dezvoltă planul potrivit căruia, ar urma să detroneze cele mai populare aplicații precum YouTube și TikTok.
Recent, șeful Instagram, Adam Mosseri, a declarat într-un videoclip că firma construiește acum funcții axate pe creatori, videoclipuri, cumpărături și mesagerie. Mosseri a adăugat că acum oamenii folosesc Instagram „pentru a se distra”. De asemenea, el a recunoscut amploarea TikTok și YouTube și a sugerat că Instagram vrea să concureze cu amândoi.
Unul dintre experimentele timpurii pe care Instagram le va încerca este să te joci cu feedul tău și să-ți dai mai multe recomandări cu privire la subiecte sau interese pe care s-ar putea să nu le urmărești încă în mod explicit în aplicație. Un test recent realizat de aplicație pune postări sugerate din diferite subiecte pe cronologia ta și îți permite să alegi, dacă dorești, să vezi mai mult sau mai puțin conținut legat de subiectul respectiv.
În ultimii câțiva ani, s-a vorbit mult despre „algoritmul bazat pe interese” al TikTok, care începe prin a arăta un videoclip unui set mic de oameni care ar putea fi interesați de el și se vor extinde de acolo. Acum, Instagram pare să se folosească de acest fenomen și vă oferă și un anumit control asupra intereselor tale.
Planul Instagram prevede videoclipurile postate pe plaformă
O altă schimbare „mare” pentru Instagram pare a fi video. Acum, compania are puțin succes cu produsul IGTV, care există de mai bine de trei ani. Mosseri a spus că Instagram va înclina spre „videoclip captivant, pe ecran complet, pentru mobil”. Până acum, aplicația a ușurat descoperirea conținutului care necesită o atenție mai scurtă: fotografii, videoclipuir în flux și, în ultimul timp, Reels.
Compania nu a elaborat momentan cum intenționează să schimbe acest lucru și cât de departe se va îndepărta de acest model actual. Cea de-a treia parte a planului îi privește pe creatori. Luna trecută, Alessandro Paluzzi a sugerat ceva numit ”povestiri exclusive” pentru membrii fan-clubului.
Într-un interviu acordat pentru The Information în luna mai, Mosseri a spus că un fond pentru creatori nu este ”pe masă”. În special, YouTube, Snapchat, TikTok și Clubhouse au toate un program pentru a plăti oamenii să creeze conținut. De asemenea, firma dorește să se concentreze mai mult pe mesagerie și să te ajute să discuți mai mult cu prietenii și creatorii. Anul trecut, a început să fuzioneze Instagram DM și Facebook Messenger, iar lansarea este încă în curs.