Planeta noastră, în pericol: care este motivul din spatele avertismentului cercetătorilor

Planeta noastră se află în pericol. Iată care este avertismentul de ultimă oră pe care l-au făcut cercetătorii.

Oamenii de știință susțin că, în cele din urmă, Soarele va ucide viața pe Pământ. Explicația este că vântul solar va deveni din ce în ce mai puternic, iar scutul magnetic al Pământului nu va mai putea face față, scrie Inverse.com, citat de Alephnews.

Într-un studiu publicat recent în revista Monthly Notices of the Royal Astronomical Society, o echipă de astronomi a calculat modul în care va evolua intensitatea vântului solar în următoarele cinci miliarde de ani, când steaua noastră își va epuiza combustibilul (hidrogenul) și se va transforma într-un gigant roșu.

Planeta noastră va fi nimicită chiar de principala sa resursă naturală

Vântul solar va deveni atât de puternic, încât va eroda scutul magnetic al Pământului, spun cercetătorii. Ca urmare, o mare parte din atmosfera planetei va fi destrămată, iar Pământul va rămâne fără protecție în fața radiațiilor stelare.

„Știm că vântul solar din trecut a erodat atmosfera marțiană, care, spre deosebire de Pământ, nu are o magnetosferă pe scară largă. Ceea ce nu ne așteptăm să găsim este că vântul solar din viitor ar putea fi la fel de dăunător, chiar și pentru planetele care sunt protejate acum de un câmp magnetic”, a spus Aline Vidotto, astrofizician la Trinity Collge din Dublin, Irlanda și coautor al studiului, citat de Alephnews.

Vânturile solare ale Soarelui se vor intensifica și în densitate și viteză. În acest timp, pentru ca o planetă să-și mențină magnetosfera, ar trebui să aibă un câmp magnetic de cel puțin o sută de ori mai puternic decât cel al lui Jupiter.

Concluzia este că Soarele va deveni o pitică albă, după faza de gigantică roșie, iar atmosfera tuturor planetelor va fi distrusă. Totuși, există posibilitatea ca viața să înceapă din nou, susțin cercetătorii.

Dacă Pământul reușește să supraviețuiască transformării violente a Soarelui într-un gigant roșu, planeta noastră își va continua mișcarea într-un sistem solar foarte diferit de cel de astăzi.

Atmosfera Pământului reține căldura de două ori mai repede decât în urmă cu 15 ani

În zilele noastre se pare că nu poți merge printr-o librărie fără să te lovești de o carte sau de o revistă care să sublinieze consecințele negative ale schimbărilor climatice. Totul, de la cele mai mari temperature înregistrate, până la afectarea astronomiei, poate fi legat de schimbările climatice. Iată ce se întâmplă cu atmosfera Pământului.

Acum, o nouă cercetare ridică o altă problemă a schimbărilor climatice – Pământul reține de două ori mai multă căldură annual, decât acum 15 ani.

O echipă de la NASA și NOAA a constatat că „dezechilibrul energetic” al Pământului s-a dublat între 2005 și 2019. Dezechilibrul energetic este simplu de înțeles, dar complex în cauzele și impactul său. El reprezintă diferența dintre cantitatea de energie absorbită de Pământ și cantitatea de energie emisă de acesta.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI