Pe ce urmează să cheltuie gigantul Microsoft o sumă uriașă. Investiție surpriză

Pe ce urmează să cheltuie gigantul Microsoft o sumă uriașă. Investiție surpriză

Companiile Big Tech continuă anul acesta o amplă strategie de extindere pe piață. Cea mai recentă mișcare a gigantului Microsoft ne arată setea marilor companii tech de a acapara cât mai multă cotă de piață în diverse domenii de activitate.

Deși suntem obișnuiți să auzim știri despre investițiile Microsoft în noi instrumente digitale, de data aceasta aflăm că uriașa companie tech are alte planuri, unele care depășesc domeniul tehnologiei.

Se pare că Microsoft este în discuții avansate pentru a investi în lanțul hotelier indian Oyo.

Mărimea tranzacției nu este cunoscută, dar unii experți o evaluează la aproximativ 9 miliarde de dolari.

Oyo are mari probleme din cauza pandemiei

Informația a fost dezvăluită pentru prima dată de TechCrunch. Conform publicației online, Oyo a fost evaluat la aproximativ 10 miliarde de dolari în 2019 , deși SoftBank, un investitor major în Oyo, a redus evaluarea startup-ului indian la 3 miliarde de dolari în ultimele trimestre.

Acordul propus ar putea implica, de asemenea, trecerea Oyo la utilizarea serviciilor cloud Microsoft, a spus una dintre sursele apropiate acordului, sub anonimat.

Oyo, care este una dintre cele mai valoroase startup-uri din India, s-a extins agresiv pe multe piețe, inclusiv Asia de Sud-Est, Europa și SUA în ultimii ani, dar se pare că a fost puternic afectacă de criza sanitară globală, dar și de o cultură internă toxică, după cum spun specialiștii din piață.

Pandemia a lovit startup-ul în vârstă de șapte ani ca un „ciclon”, a declarat Ritesh Agarwal, fondatorul și CEO-ul Oyo, pentru Bloomberg TV, la începutul acestei luni. „Am construit ceva de atâția ani și a durat doar 30 de zile până când a scăzut cu peste 60%”, a mai spus oficialul Oyo.

Totuși, odată cu creșterea ratelor de vaccinare și cu reducerea treptată a restricțiilor de către țări, cererea de călătorii se recuperează lent. Luna trecută, Ritesh Agarwal, a declarat pentru CNBC că rezervările zilnice ale companiei pentru sezonul estival s-au dublat în Europa, unde rata de vaccinare este relativ ridicată.