31 mai 2021 | 16:15

Pariu pe second-hand: ce legătură are H&M cu platforma de pe care-ți cumperi haine ”la mâna a doua”

ACTUALITATE
Pariu pe second-hand: ce legătură are H&M cu platforma de pe care-ți cumperi haine ”la mâna a doua”

Marile companii din domeniul fashion caută să se implice în problemele legate de mediu și să vină cu politici de economie circulară. Una dintre ele e chiar H&M.

Suedezii de la H&M se implică activ în economia circulară. Dețin pachetul majoritar de acțiuni la Sellpy, o platformă pe care se comercializează haine, accesorii și încălțăminte ”la mâna a doua”. Platforma se extinde rapid și tocmai ce a anunțat că intră pe noi piețe europene, 20 la număr.

Printre ele se află și România.

Asta înseamnă că-ți vei putea comanda haine second-hand direct de acolo. Decizia, însă, arată clar direcția companiilor din domeniul fashion. Toate vor să arate că domeniul e unul sustenabil și, conștiente fiind de impactul asupra mediului, vin cu soluții de reciclare, dar mizează și pe economia circulară.

H&M, pariu pe haine second-hand

Sellpy e o companie care funcționează în Suedia încă din 2014. Platforma se ocupă de întregul proces de la preluare a articolelor de la locuinţa vânzătorului până la livrarea articolelor. Acum, aceasta se extinde și va fi disponibilă pe 24 de piețe, inclusiv România.

Compania a subliniat că piaţa articolelor second-hand este unul dintre segmentele cu cel mai puternic ritm de creştere din industria de fashion. De-a lungul timpului, p pe platformă s-ar fi vândut peste nouă milioane de haine.

“Fiecare articol de îmbrăcăminte second-hand cumpărat salvează resurse pentru planeta noastră. Cererea înregistrată pe noile noastre pieţe creşte rapid”, a declarat directorul de dezvoltare Gustav Wessman.

Pe măsură ce consumatorii devin din ce în ce mai conştienţi de originea şi sustenabilitatea hainelor lor, industria de fashion este urmărită cu atenţie pentru că alimentează o cultură a risipei. H&M, care este în căutare de surse de venituri suplimentare după mai mulţi ani dificili în care vânzările au scăzut în multe magazine din reţeaua grupului, a preluat un prim pachet de acţiuni la Sellpy în 2015.

Între timp, H&M a investit peste 20 de milioane de euro în Sellpy şi în prezent deţine aproximativ 70% din această companie. De asemenea, Sellpy a informat că a demarat o colaborare cu H&M care îi oferă acces la un depozit H&M din Polonia precum şi la servicii de tipul distribuţie, controlul calităţii hainelor şi gestionarea comenzilor.

Interesant e că există și mari lanțuri de magazine, prezente în România, care mizează pe haine vechi. Auchan, spre exemplu, a pornit un program-pilot, în parteneriat cu o firmă din Cluj, prin care vinde haine SH.

Prețul pornește de la 12 lei, dar un articol second-hand poate ajunge și la 350 de lei. Toate piesele comercializate sunt colectate, selectate atent și igienizate conform standardelor în vigoare.