Auchan, pariu pe economia circulară: de ce s-a hotărât să-ți vândă haine second-hand

Auchan, pariu pe economia circulară: de ce s-a hotărât să-ți vândă haine second-hand

Auchan a decis să se implice activ în strategiile ce țin de economia circulară. Așa că va scoate la vânzare haine second-hand.

Auchan e unul dintre marile lanțuri de supermarketuri prezent în România și a decis să vină cu o strategie nouă. Se alătură mișcărilor de tip economie circulară și a decis să scoată la vânzare haine second-hand. E vorba de o strategie prin care vrea să atragă atenția asupra risipei din industria vestimentară.

E un proiect de responsabilizare socială care atrage atenția asupra faptului că pentru fabricarea unui articol vestimentar e nevoie de foarte multe resurse, în condițiile în care durata de viață/purtare este foarte mică.

Auchan va vinde haine second-hand

Proiectul e derulat în parteneriat cu o firmă din Cluj, iar prețul hainelor va porni de la 12 lei. Un articol second-hand poate ajunge, însă, și la 350 de lei. Hainele sunt purtate, dar vor fi în stare perfectă de comercializare.

Toate piesele comercializate sunt colectate, selectate atent și igienizate conform standardelor în vigoare, de către echipa firmei clujene LaMajole. Decizia vine în contextul în care compania și-a propus să încurajeze un stil de viață responsabil.

„Industria textilă este responsabilă pentru 10% din poluarea cu emisii de gaze cu efect de seră și doar 1% din textilele la nivel global se reciclează. Acest proiect are la bază cele trei principii ale economiei circulare – reducerea, refolosirea și reciclarea obiectelor vestimentare, reprezentând un pas important în continuarea acțiunilor noastre de reducere a amprentei asupra mediului înconjurător prin extinderea perioadei de utilizare a produselor. Prin programul „O nouă viață” susținem un consum responsabil de haine și încurajăm clienții să contribuie la un viitor mai sustenabil și prin achiziționarea unor haine care au mai fost îmbrăcate” , a declarat Corina Dospinoiu, Responsabil CSR Auchan Retail România.

Programul-pilot e denumit „O nouă viață by Auchan”. Deocamdată, e derulat în hypermarketul Cluj Nord. Mai exact, LaMajole dispune de o suprafață de 60 mp în incinta hipermarketului, oferind clienților o gamă variată de obiecte vestimentare pentru femei, bărbați și copii.

Auchan România are în portofoliu 33 de hipermarketuri Auchan, o rețea de 42 de magazine de proximitate MyAuchan, dintre care 33 în Stațiile Petrom, și 5 supermarketuri Auchan și un magazin online. În total, retailerul dispune de peste 280.000 m2 suprafaţa netă de vânzare și are o cifră de afaceri cu taxe de peste 1,2 miliarde de Euro.

Citește și: