25 feb. 2021 | 10:57

Orașul inteligent al Toyota e de vis: mașinile sunt interzise și roboții locuiesc în case

ACTUALITATE
Orașul inteligent al Toyota e de vis: mașinile sunt interzise și roboții locuiesc în case

Toyota a început să lucreze la ceea ce pretinde că este orașul viitorului, unde mașinile private sunt interzise și roboții locuiesc în case, ca oamenii.

Denumit „Woven City”, mega-proiectul de 700.000 de metri pătrați este planificat să fie un „laborator viu” pentru tehnologie de ultimă generație, robotică, case inteligente, inteligență artificială și durabilitate.

Deși sfera tehnologică completă a proiectului nu este definită, știm că orașul este complet sustenabil: clădirile sunt structuri din lemn, eficiente din punct de vedere energetic, realizate de roboți, cu energie provenită din celule solare, geotermale și cu hidrogen. Vegetația originară din zonă și hidroponia formează, de asemenea, o parte centrală a orașului.

Situat la poalele Muntelui Fuji, în sudul Japoniei, numele orașului este un indiciu atât pentru originea Toyota în fabricarea țesăturilor de lână, cât și pentru străzile reale „întrețesute”, care formează structuri repetabile cu nouă blocuri.

Toyota construiește orașul viitorului în Japonia

Adaptat cu mașini autonome și dispozitive de mobilitate personală, orașul acordă prioritate pietonilor și își propune să atenueze blocajul văzut în majoritatea orașelor. Vehiculele autonome, e-Palettes de la Toyota, care urmau să apară la olimpiadele din Tokyo din 2020, vor forma coloana vertebrală a rețelei de transport a orașului: partajare, servicii de livrare, magazine mobile cu amănuntul și hoteluri/spații de lucru mobile.

Orașul facilitează autoturismele autonome, dar și casele inteligente, astfel că orașul în sine este acoperit de senzori, permițând roboților și mașinilor autonome să efectueze sarcini precum reaprovizionarea frigiderului, scoaterea gunoiului și reamintirea rezidenților să facă vizite la medic. În timp ce orașul își propune inițial să găzduiască 360 de rezidenți, Woven City va găzdui, în cele din urmă, peste două mii, mulți dintre ei angajați Toyota.

Toyota caută, de asemenea, oameni de știință și inventatori care să vină să locuiască în oraș, pentru a lucra la proiectele lor în ceea ce numește un „incubator unic în lumea reală”.

O mare parte din locuitorii orașului vor fi probabil pensionari, din cauza îmbătrânirii populației din Japonia. Dar orașul a planificat și acest lucru, cu facilități de viață asistate. Deși Toyota a anunțat acest proiect în Las Vegas anul trecut, a dat startul efectiv de curând.

Vorbind la ceremonia de marcare a construcțiilor, președintele Toyota a declarat că compania își asumă umila provocare de a „crea un viitor în care oamenii din medii diverse să poată trăi fericiți”.

Un proiect comun între Toyota, gigantul japonez de telecomunicații NTT și arhitectul danez Bjarke Ingels, orașul își propune să ajute Toyota să treacă de la „un producător de automobile la o companie de mobilitate”. Bjarke Ingels a proiectat anterior 2 World Trade Center din New York și sediul Google din California.