Operațiunea de amploare a ANAF în online: ce pregătesc inspectorii

Operațiunea de amploare a ANAF în online: ce pregătesc inspectorii

ANAF se pregătește de o operațiune de amploare inclusiv în mediul online. Acțiunea e denumită ”Mercur”.

ANAF se pregătește să extindă „Operațiunea Mercur” și-n zona magazinelor care vând bunuri și servicii online. Controalele au rolul de a combate evaziunea fiscală, care poate fi făcută inclusiv la umbra platformelor de e-commerce.

Strategia e parte din Programul de Convergență 2021-2024, adoptat de Guvern.

Operațiune ANAF și-n mediul online

Pentru verificarea magazinelor online a fost înființată o nouă Direcție în cadrul ANAF, arată Guvernul. 

„Controlul comerțului electronic – noile atribuții ale Direcției Generale Antifraudă Fiscală în acest domeniu având un rol esențial în identificarea și instrumentarea cazurilor de evaziune fiscală, prin structura nou creată (Direcția Comerț Electronic). Operațiunea <<Mercur>> va continua în ritm accelerat și va fi extinsă pentru asigurarea fiscalizării încasărilor  provenite din vânzările online de bunuri și servicii, fiind cea mai amplă acțiune în domeniul comerțului electronic nefiscalizat” – se menționează în documentul oficial transmis de Guvern la Comisia Europeană.

Pe de altă parte, ANAF vrea să vină și cu posibilitatea de a emite factură în format digital. Important de spus că alte platforme private oferă deja acest lucru.

Alte obiective ANAF:

  • „Implementarea SAF-T (fișierul standard internațional de control) rolul acestuia fiind  de raportare standardizată a unor informații financiare, de a simplifica astfel interacțiunea  contribuabililor cu autoritățile fiscale, principalul avantaj fiind facilitarea identificării corecte și a sancționării ferme a comportamentelor neconforme,
  • Interconectarea caselor de marcat – proiectul vine în sprijinul efectuării unor analize  de risc complexe cu date furnizate în timp real ce conduc la contruirea unei imagini fidele a  comportamentului fiscal și comercial a contribuabililor,
  • E-factura – sistemul va furniza date fiscale consistente către sistemul de analiză de  risc, activitate care va conduce la creșterea veniturilor colectate ca pondere în PIB.
  • Creșterea volumului informațiilor disponibile din platformele online în vederea  identificării de comportamente fiscale neconforme și adaptarea măsurilor aplicate”.
Citește și: