Obsesia românilor pentru carduri de credit ne costă scump: câți dintre noi sunt dependenți de shopping online

Obsesia românilor pentru carduri de credit ne costă scump: câți dintre noi sunt dependenți de shopping online

Numărul tranzacțiilor online efectuate cu cardul în România a explodat în ultimul an, ilustrând obsesia românilor pentru achiziții pe internet și plăți fără contact. Netopia Payments a publicat cea mai recentă ediție a studiului pe marginea acestui subiect, iar concluziile sunt fascinante.

La începutul acestei săptămâni, Netopia Payments, cel mai utilizat procesator de plăți din România, a publicat o analiză referitoare la obiceiurile de consum ale românilor. Conform sursei citate, românii niciodată nu au fost mai confortabili în a-și utiliza cardul de debit sau de credit pentru cumpărături pe internet. Creșterea de la un an la altul este cel puțin impresionantă, ajungând la 50%.

Românii, împăcați cum cumpărăturile online

La mai bine de un an și jumătate de la începutul pandemiei, obiceiurile de consum ale românilor au înregistrat transformări importante. Schimbările sunt atât de semnificative, încât este improbabil să mai meargă vreodată în direcția cealaltă.

Ca referință, valoarea totală a tranzacțiilor online cu cardul s-a majorat cu aproximativ 55% de la un an la altul, în aceeași perioadă. Aproximativ 1,4 milioane de tranzacții digitale au fost procesate pe teritoriul României de către Netopia Payment.

Defalcând informațiile adunate pe platforme, datele centralizate de procesatorul de plăți în primele nouă luni ale acestui an relevă faptul că 68% din totalul tranzacţiilor procesate au fost realizate de pe dispozitive mobile. Doar o treime (32%) dintre clienţii finali au ales desktopul. Aceasta este o schimbare interesată de trend, în contextul în care, în urmă cu câțiva ani în urmă, majoritatea cumpărăturilor se efectuau de pe laptop sau desktop, mai puțin de pe smartphone. Cele mai multe dintre plăţile online au fost realizate de bărbaţi, în proporţie de 56% din total.

Vizavi de regiunile țării din care se fac cele mai multe tranzacții online, orașele mari sunt dominante în clasament. București se află pe prima poziție, cu 36%, în timp ce Cluj este pe locul al doilea cu 10,5%, Timiș pe trei cu 8,5%, Brașov – 6% și Iași – 4%. Valoarea medie a tranzacțiilor a fost de 240 de lei în septembrie, cu creștere de 15% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Citește și: