Noua schimbare de la Facebook: cum vrea compania să te protejeze
Facebook a luat măsuri pentru a se asigura că utilizatorii cel mai expuși riscului de a fi piratați nu își pierd conturile în favoarea unor actori răi.
Rețeaua de socializare și-a actualizat programul Protect care a fost conceput pentru a oferi funcții de securitate suplimentare activiștilor pentru drepturile omului, politicienilor, jurnaliştilor și altor utilizatori expuși riscului cibernetic, conform Engadget.
Într-o conferință de presă cu reporterii, Facebook a anunțat că va începe să solicite utilizatorilor să activeze autentificarea cu doi factori, ca parte a programului Protect.
Site-ul web va începe să implementeze noua regulă în următoarele luni în întreaga lume. Pentru membrii din SUA, cerința va intra în vigoare cândva la mijlocul până la sfârșitul lunii februarie.
Facebook a explicat că s-a străduit să facă înscrierea și utilizarea cu doi factori pe site-ul său „cât mai fără fricțiuni posibil pentru aceste grupuri de oameni, oferind o experiență și un suport mai bun pentru utilizatori”.
Facebook vrea să ai parte de o experiență mai sigură pe platformă
Facebook recunoscut că poate dura ceva timp pentru ca toți utilizatorii să poată respecta noua regulă, deoarece nu toată lumea folosește în mod activ platforma. Dar Facebook și compania-mamă, Meta, par să fie mulțumiți de ceea ce au văzut la testele de până acum.
Nathaniel Gleicher, șeful politicii de securitate al Meta, a spus: „Până acum, de fapt, merge foarte, foarte bine, vedem cu mult peste 90% dintre oameni activându-și funcția cu succes, înainte de perioada obligatorie”.
Compania lui Zuckerberg a testat pentru prima dată Protect în 2018 și l-a oferit politicienilor americani înainte de alegerile din SUA din 2020. A extins domeniul de aplicare al programului și l-a deschis pentru mai mulți utilizatori după aceea. Site-ul web este acum pe cale să facă programul disponibil în peste 50 de țări până la sfârșitul anului, inclusiv în SUA și India, unde se află majoritatea utilizatorilor săi.
Gleicher a spus că peste 1,5 milioane de utilizatori s-au înscris în program până acum, iar 950.000 dintre ei au activat 2FA datorită Protect. El a mai spus că 2FA este o caracteristică subutilizată pe platformă, doar 4% dintre utilizatorii lunari ai site-ului o activează. Chiar și așa, nu există planuri de a solicita persoanelor din afara programului Protect să-l pornească.