17 dec. 2021 | 14:25

Nissan vrea să își diversifice afacerea: ce vrea să construiască în Europa și SUA

ACTUALITATE
Nissan vrea să își diversifice afacerea: ce vrea să construiască în Europa și SUA

Producătorul auto speră să reducă costurile de producție.

Nissan intenționează să construiască noi fabrici de reciclare a bateriilor în Europa și Statele Unite până la sfârșitul anului fiscal 2025, a informat cotidianul Nikkei.

Nissan speră că reciclarea bateriilor și reutilizarea lor în vehiculele electrice va ajuta la scăderea costurilor de producție pe măsură ce prețul metalelor rare crește, a spus Nikkei.

Fabricile ar fi prima unitate de reciclare a bateriilor a companiei construită în afara Japoniei, se mai adaugă raportul, fără a specifica țara din Europa în care va fi construită fabrica.

Luna trecută, compania și-a anunțat eforturile de electrificare, angajându-se să cheltuiască 2 trilioane de yeni sau 17,53 miliarde de dolari timp de cinci ani pentru a crește electrificarea vehiculelor pentru a ajunge din urmă concurenților într-unul dintre segmentele cu cea mai rapidă creștere pentru producătorii de automobile.

Nissan continuă investițiile

În următorii cinci ani, compania intenționează să introducă 20 de noi modele EV sau e-Power.

CEO-ul Nissan, Makoto Uchida, a subliniat obiectivele, în timp ce a dezvăluit noua viziune pe termen lung a producătorului auto japonez, o foaie de parcurs numită Nissan Ambition 2030.

Prezentarea a inclus și dezvăluirea a trei vehicule concept care prefigurează următoarea generație a gamei Nissan și despre care poți să citești aici.

Ritmul accelerat al Nissan vine în timp ce industria se grăbește să investească sute de miliarde de dolari în electrificare, pe fondul înăspririi reglementărilor, îngrijorării cu privire la emisii și gusturilor schimbătoare ale consumatorilor. Cheltuielile viitoare ale Nissan vin peste cei 8,32 miliarde de dolari pe care compania i-a cheltuit deja până în prezent pe tehnologii de electrificare, a spus Uchida.

Susținerea continuă a Nissan pentru tehnologia hibridă o pune într-o tabără cu Toyota și alți rivali care pariază pe o trecere treptată la mobilitatea complet electrică.

Compania a declarat că intenționează să lanseze 23 de vehicule electrificate, inclusiv 15 vehicule electrice, până în 2030.