Nici Facebook nu mai este ce a fost odată: unde s-au mutat banii din online
Facebook pare că nu mai este ceea ce era cândva, având în vedere că rețeaua de socializare nu mai este chiar atât de populară. La începutul anului, când efectele pandemiei încă își jucau cu brio rolul, tot mai puțini utilizatori foloseau celebra rețea de socializare.
Atât Facebook precum și celelalte rețele de socializare tradiționale cum ar Twitter, nu au mai fost ”în vogă” în prima parte a anului. Utilizatorii au migrat însă spre Instagram care a devenit rețeaua preferată de social media. Creșterea înregistrată a fost de 58%, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut.
Acest lucru demonstrează faptul că este platforma preferată de către internauți atât pentru a comunica, dar și pentru a-și urmări idolii sau a promova brand-uri, după cum se arată în studiul celor de la Planable. Story-urile la rândul lor au cunoscut o creștere semnificativă de 10% în prima jumătate a acestui an.
Facebook nu mai este o rețea atât de populară
La o analiză a celebrei platforme de socializare Facebook reiese o scădere de 16 puncte procentuale în ceea ce privește numărul de postări, iar în cazul Twitter, acestea au cunoscut o scădere de 21 de procente, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Studiul Planable a fosts efectuat în cadrul a 87 de țări cu o acoperire de 9.000 de companii.
„Nu este o surpriză faptul că Instagram a devenit una dintre cele mai populare platforme de socializare pentru brand-uri. Cifrele ne arată foarte clar acest lucru. De asemenea, ne așteptăm ca formatul video să fie utilizat tot mai mult de către companii pe toate platformele și să devină tipul de conținut preferat pentru a interacționa cu fanii.
În acest context, vedem că platformele axate pe conținut video, cum ar fi TikTok, devin un canal principal pentru brand-uri, întrucât rețeaua socială a ajuns la peste 1 miliard de utilizatori activi lunar”, a spus Miruna Dragomir, director de marketing în cadrul Planable.
O creștere semnificativă a fost întâlnită în cadrul conținutului video, arătând o creștere procentuală de 17% a numărului de postări per utilizator.
„30% dintre companiile cu care lucrăm folosesc conținut video pe social media și observăm că a devenit o parte importantă a strategiei lor. Drept urmare, la sfârșitul lunii mai, anul acesta, am lansat și funcționalități YouTube în cadrul platformei Planable și peste 13% din companiile cu care lucrăm și-au conectat deja conturile”, a adăugat Miruna Dragomir.