Netflix se pregătește să urce la un alt nivel: cum va arăta viitorul platformei
Netflix și-a făcut un nume uriaș în zona filmelor și a serialelor și a adunat sute de milioane de utilizatori pe platforma sa. Vrea să ducă lucrurile și mai departe de atât.
Platforma de streaming video a avut un an 2020 excelent, datorită faptului că mulți oameni au stat în case, forțați de pandemia de coronavirus. Ritmul de creștere a încetinit, însă, în prima parte a lui 2021, pe măsură ce restricțiile s-au relaxat și pe piață și-au făcut simțită prezența și alți companii din zona streaming.
Netflix, însă, pretinde că are mai mulți ași în mânecă.
Vrea să insiste pe zona mobile și una dintre direcțiile noi de dezvoltare e în zona jocurilor.
Netflix, într-o nouă etapă de dezvoltare
Netflix vrea să ducă totul la un alt nivel, iar un raport recent relevă fix ambițiile pe care le are gigantul în zona de gaming.
A confirmat, pentru început, că va continua proiectele interactive, care implică direct utilizatorul, cum a fost Black Mirror Bandersnatch, dar va veni, cel mai probabil, și cu jocuri inspirate din seria Stranger Things. Din câte se pare, tot ce va fi oferit nou nu va veni, deocamdată, cu costuri în plus pentru utilizatori.
Netflix l-a ales recent pe Mike Verdu, fost vicepreședinte al conținutului de realitate augmentată și realitate virtuală de pe Facebook, pentru a deveni vicepreședinte al dezvoltării jocurilor. Odată instalat pe platformă, Verdu va raporta directorului operațional Greg Peters, arăta Bloomberg.
Acest anunț reprezintă cea mai recentă încercare a uriașului Netflix de a se extinde într-un spațiu diferit de cel actual, cel de difuzare al conținutului video, cum ar fi emisiuni de televiziune și filme. Are o bază de peste 200 de milioane de abonați și încearcă, alături de aceștia, piața jocurilor.
Cum a fost 2020, ce urmează
Netflix a avut de câștigat enorm în 2020. Platforma a atras 16 milioane de noi abonați în doar trei luni. Ritmul a scăzut în 2021, dar chiar și așa, în trimestrul al doilea din 2021, au fost atrase 1,5 milioane de noi conturi. E mai bine decât estimările care se opreau la un milion de noi abonați.
E, însă, mai puțin decât numărul de abonați din primul trimestru – 3,98 de milioane.
Netflix vrea ca, în trimestrul trei, să mai aducă încă 3,5 milioane de abonați, față de 2,2 milioane în aceeași perioadă a anului trecut. Dacă reușește, atunci ar însemna că a strâns nu mai puțin de 54 de milioane de abonați pe parcursul a doar doi ani, ceea ce e un succes.
Nu va fi, însă, un an ușor. Piața s-a aglomerat, iar Netflix are concurență din partea unor companii similare precum Disney+, HBO Max, Amazon Prime și alții. Mai nou, chiar și CNN a anunțat propriul serviciu de streaming, după cum explicam AICI.