FOTO Această colecție de mașini de epocă electrice, adaptate pentru 2021, l-ar face invidios și pe Țiriac

FOTO Această colecție de mașini de epocă electrice, adaptate pentru 2021, l-ar face invidios și pe Țiriac

Mașinile de epocă reprezintă visul oricărui colecționar. Dar o firmă britanică a decis să le facă electrice și să le adapteze vremurilor în care trăim.

O compania din Marea Britanie a decis să țină în viață mașinile de epocă și să le adapteze vremurilor. Decât să fie păstrate în diverse locuri, frumos lustruite și prezentate doar în cadrul unor evenimente de profil, mai bine să poată fi folosite pe străzi.

Ideea celor de la Lunaz Design e simplă: iau mașini de epocă, le recondiționează, le scot motoarele clasice și le pun în loc baterii electrice. Practic, le transformă în autoturisme electrice, cu aspect de epocă. Din portofoliul companiei fac parte modele clasice vechi precum Rolls-Royce, Jaguar și Bentley.

Mașini de epocă, transformate în autoturisme electrice premium

Important de spus că prețul unui astfel de autoturism este extrem de prohibitiv: plătești nu doar valoarea de colecție a mașinii, ci și transformare lor în autovehicule moderne. Astfel, cele mai mici prețuri de pornire sunt undeva la 335.000 de dolari.

Fondatorul companiei susține că a plecat de la o concluzie simplă: și-a dat seama că generația fiicei lui nu va aprecia valoarea modelelor de epocă și le va considera învechite. Așa că a decis să le adapteze vremurilor.

Printre primele mașini de epocă electrificate de compania Lunaz Design se numără un model Jaguar XK120 Coupé, unul Bentley Continental S2 Flying Spur, dar și un clasic Rolls-Royce Silver Cloud și un Rolls-Royce Phantom V.

Ideea companiei are cu atât mai multă relevanță cu cât guvernele se pregătesc să scoată de pe străzi autoturismele cu motoare clasice pe benzină și motorină. Așadar, un colecționar care încă deține câteva modele care funcționează nici măcar nu ar mai avea voie să circule cu ele. Dacă apelează la britanicii de la Lunaz, atunci lucrurile se schimbă.

E drept că prețurile sunt extrem de mari. Dar orice colecționar care deține modele de epocă cu siguranță își poate permite așa ceva. Și nu mă refer aici doar la Ion Țiriac, cunoscut pentru pasiunea sa pentru mașini vechi și modele clasice fabricate în urmă cu zeci de ani.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: