Este 2021 anul mașinilor electrice în România? Cifrele care arată o schimbare de comportament

Este 2021 anul mașinilor electrice în România? Cifrele care arată o schimbare de comportament

Românii încep să descopere mașinile electrice, iar 2021 ar putea fi anul în care cota de piață a acestora va crește semnificativ.

Piața mașinilor electrice începe să se dezvolte și-n România, iar 2021 ar putea fi anul în care cota de piață va ajunge la o valoare semnificativă. Au apărut între timp și mai multe rețele de infrastructură și de încărcare a bateriilor, dar contează mult și diversificarea modelelor din această zonă.

Iar lucrurile vor sta și mai bine, pe măsură ce va avansa programul Rabla Plus pentru persoane fizice. Mai mult, Dacia Spring, primul model electric al constructorului de la Mioveni, va fi disponibil la vânzare spre sfârșitul anului și pentru clienții persoane fizice. Deja, datele de pe ianuarie sunt mai mult decât îmbucurătoare.

APIA arată că începutul de an a adus o cotă de piață de 14,3% pentru mașinile electrice.

2021, anul mașinilor electrice în România

În ianuarie 2021, cota de piață pentru mașinile electrice și hibride a urcat la 14,3% din piață. Astfel, arată datele APIA, din totalul de 5.913 unități comercializate, 847 au fost autoturisme ecologice, acest volum fiind cu 26% mai mare decât cel din prima lună a anului trecut.

Grație acestei creșteri cota de piață a mașinilor electrificate a urcat de la 5,4% în 2020 până la 14,3% în acest an. Pe categorii, cea mai mare creștere a fost înregistrată în zona mașinilor hibride cu încărcare la priză (plug-in hybrid). Cele 89 de astfel de vehicule înmatriculate în ianuarie corespund unei majorări cu 66,1% a acestui segment.

În același timp, vânzările de mașini hibride fără încărcare la priză s-au majorat cu 31,1% până la 584 de unități, iar cele de mașini 100% electrice au urcat cu 0,6% până la 165 de unități. În ianuarie 2021 cele mai multe autoturisme 100% electrice comercializate au aparținut mărcii Volkswagen (58 unități), pe locul secund aflându-se BMW (17 unități), iar pe trei Peugeot (15 unități).

Cele mai vândute modele electrice:

  1. Volkswagen ID.3
  2. BMW i3
  3. Peugeot e-208

În cazul hibridelor cu încărcare la priză liderul clasamentului este BMW (21 unități), urmat de Mercedes-Benz (18 unități) și Volvo (18 unități), iar în cel al hibridelor fără încărcare la priză marca cea mai căutată a fost Toyota (501 unități), urmată de Hyundai (49 unități) și Ford (11 unități).

Mașinile clasice pe benzină și motorină pierd teren

Trebuie menționat că, în timp ce cota de piață a mașinilor electrificate a crescut la 14,3%, cea a dieselurilor a scăzut de la 26,8% până la 26,5%, iar cea a mașinilor alimentate cu benzină de la 67,8% până la 59,2%.

Datele APIA arată că în prima lună a anului au fost înmatriculate în România 5.913 autoturisme, în scădere cu 52,2% față de luna similară din 2020. Mărcile cele mai căutate au fost Dacia, Ford și Toyota.

Pe lângă marca Dacia, care domină autoritar clasamentul înamtriculărilor de ani buni, dar care în prima lună din 2021 a înregistrat un recul de 74,4% până la doar 914 unități, podiumul mărcilor este completat de Ford, brand care a înregistrat o creștere spectaculoasă de 31,3% până la 734 unități. Poziția a treia în clasamentul înmatriculărilor este ocupată de Toyota, care a vândut 705 clienți, în creștere cu 8,1% față de anul trecut.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: