Mașina ta sună singură la 112, dacă faci accident: cum funcționează tehnologia eCall
Tehnologia eCall salvează vieţi pe şosele. Maşina care este echipată cu această tehnologi sună singură la 112, în cazul producerii unui accident.
În ultimele 18 luni, peste 3.400 de mașini dotate cu tehnologia eCall au apelat automat numărul de urgență 112 după producerea unui accident, anunță STS. Mașinile pot trimite automat date precum poziția geografică, seria VIN, tipul vehiculului, tipul combustibilului utilizat, direcția de deplasare și modul de declanșare a sistemului – automat sau manual.
”În perioada ianuarie 2020 – iunie 2021, s-au înregistrat 189.213 apeluri la 112, în urma producerii unor evenimente rutiere, dintre care 4.286 au fost efectuate prin sistemul de comunicații eCall. Dintre acestea, în 3.436 de cazuri apelul s-a declanșat automat la impact, iar în 850 de situații apelul a fost inițiat de ocupanții vehiculului. Reglementările europene impun ca această tehnologie să fie instalată pe toate modelele de mașini proiectate și fabricate după luna aprilie 2018”, spun cei de la STS, citați de Hotnews.
Tehnologia eCall, disponibilă pe mașinile noi
Sistemul „eCall” permite efectuarea unui apel de urgență de la bordul vehiculului către 112. Acest apel poate să fie efectuat automat, prin activarea unor senzori de la bordul vehiculului sau manual, prin intermediul rețelelor de comunicare mobilă pe suport radio, transmițând un set minim de date standard. De asemenea, stabilește un canal audio între persoanele care se află la bordul vehiculului și cel mai adecvat centru de răspuns în caz de urgență, conform recomandării Comisiei Europene.
Sistemul funcționează în toate țările din UE. Oriunde te-ai afla, dacă mașina dumneavoastră este implicată într-un accident grav, va fi pusă în legătură cu cea mai apropiată rețea de intervenție în situații de urgență. Nu contează de unde ai cumpărat mașina sau unde ai înmatriculat-o.
Când este activat, sistemul eCall se conectează la cel mai apropiat centru de intervenție în caz de urgență, cu ajutorul unui telefon și al unei legături de date. Astfel, pasagerii din vehicul pot vorbi cu operatorul centrului de urgență și, în același timp, se transmite automat un set minim de date (locul exact în care te afli, ora accidentului, numărul de identificare al vehiculului și direcția de mers). Serviciile de urgență pot așadar să evalueze și să gestioneze situația.