Lovitură șoc pentru șoferi: s-a luat decizia prin care sunt interzise aceste mașini

Lovitură șoc pentru șoferi: s-a luat decizia prin care sunt interzise aceste mașini

Ne apropiem cu pași repezi de finalul unei ere în industria auto. Perioada de glorie a motorului cu combustie nu doar că apune, însă se apropie vremuri care vor șterge radical din istorie acest capitol al mobilității.

Motoarele cu combustie sunt pe punctul de a deveni istorie. La nivel european, acestea sunt privite că „inamicul numărul 1” al mediului înconjurător, iar politicile asumate de Comisia Europeană pentru viitor se axează pe o strategie a sustenabilității, ce scoate din ecuație motorul termic.

Deja, restricțiile, sancțiunile și taxarile privind motorul termic, au ajuns la cote maxime în Europa.

Mașinile cu combustie nu mai sunt bine primite pe marile bulevarde europene, au anumite restricții de circulație, producătorilor auto li se pune în vedere că trebuie să renunțe la a mai fabrica motoare termice, iar cumpărătorii sunt îndreptați către zona mobilității verde.

Sfârșitul motoarelor termice ar putea veni mult mai repede decât ne așteptăm inițial

Știam cu toții că acest lucru ne va aștepta, la finele acestui deceniu. Însă se pare că situația se va sfârși brusc și dramatic pentru motoarele termice, mult mai repede decât ne-am fi gândit vreodată.

În 2025 ar trebui ca în Europa să între în vigoare normele Euro 7, care reprezintă lovitura de grație pentru motorul cu combustie.

Standardul Euro 7 este încă în dezbatere.

Dezbaterile, însă, sunt aprinse, iar asociațiile auto susțin că li se impun exigențe „absurde”.

Spre exemplu, asociațiile din industria auto, printre care și VDMA din Germania, dar și ACEA, asociația producătorilor europeni de automobile, susțin că e o „aberație” ca noile mașini comercializate în Europa să fie practic cu emisii zero din 2025, în contextul în care mulți dintre producătorii auto anuntasera că vor face pasul acesta de-abia din 2030.

„Propunerile pentru standardul Euro 7 discutate până acum pune în pericol lanțurile de producție dincolo de industria auto, ducând la o interzicere de facto a mașinilor și camioanelor propulsate exclusiv prin motoare cu combustie internă. Europa nu-și poate permite acest lucru”, susțin cei de la VDMA.

Suntem cu adevărat pregătiți pentru mobilitatea electrică?

Asociațiile auto îmbrățișează ideea unui transport nepoluant, însă ridică o mare problema la „fileul” strategilor industriei: suntem cu adevărat pregătiți pentru mobilitatea electrică?

A impune în acest moment exigențe precum cele enunțate anterior poate reprezenta, într-adevăr, o „misiune imposibilă”, în contextul în care infrastructura necesară mobilității electrice este în stadii incipiente în Europa.

Chiar și cele mai dezvoltate state de pe continent au o infrastructură limitată, care nu ar face față unei tranziții bruște către zona mașinilor exclusiv „verzi”, spun reprezentanții industriei auto.

Prin urmare, asociațiile auto propun ca tranziția să aibă loc, recunoscându-i beneficiile pentru mediu, însă cer timp și răbdare de la guverne, subliniind faptul că încă nu suntem pregătiți să susținem o mobilitate exclusiv verde.

Citește și: