22 feb. 2021 | 09:23

Lovitură pentru Dacia: nici n-a apărut mașina electrică și deja are un super înlocuitor, iar prețul e excelent

CHESTII
Lovitură pentru Dacia: nici n-a apărut mașina electrică și deja are un super înlocuitor, iar prețul e excelent

Pentru 2021, Dacia pregătește modelul Spring. Din martie va fi la precomandă, iar în primă fază au întâietate cei din transporturi. Deocamdată, nu avem un preț definitiv în România, dar un alt producător mare deja îngreunează demersul Dacia.

Pariul Dacia cu Spring e că va fi o mașină ieftină – cea mai ieftină electrică din piață, la momentul lansării. Doar că până chiar va ajunge pe piață e posibil ca alți producători să aibă deja alternative serioase. În prezent, doar Skoda se mai apropie de preț.

Până când va ajunge și la români, prima companie care a bătut palma cu Dacia este una franceză. E vorba de compania E. Leclerc, care a anunțat și prețul de închiriere. Un preț mic pentru cea mai ieftină mașină electrică a Europei. Aceștia susțin că prețul va porni de la 5 euro pe zi, iar cu kilometrajul de rigoare va ajunge undeva la 7 euro pe zi.

Alternativa la Dacia Spring

Fiat 500 e deja o mașină iconică. Iar acum va avea și alternativă electrică. Aceasta e denumită Fiat 500e și va fi disponibilă și cabrio sau cu o caroserie cu trei uși (500 3+1). Față de modelul cu două uși, acesta va costă cu 2.000 euro mai mult.

Versiunea electrică a modelului de oraș 500 cabrio va fi disponibilă cu un motor de 95 CP (Action – 23.500 euro în Germania) și unul de 118 CP (Pasion – 27.500 euro în Germania). Autonomia ajunge până la 320 de kilometri. Bateria are capacitatea de 42 kWh și poate fi încărcată la stații rapide cu până la 85 kW (de la 10% la 80% în 35 de minute) sau la wall box cu până la 7 kW (aprox. 14 ore).

În comparația cu Dacia Spring merită menționat că Spring are motor de 45 CP, se poate încărca și acasă tot în circa 14 ore, iar mașina are un preț estimat de 18.000 euro (17.800 euro, aproximativ, după cum a fost dezvăluit în Ungaria).

Fiat 500e nu e, în niciun caz, ieftină, dar dacă adaugi prima Rabla Plus și Rabla clasic, cum s-a întâmplat în 2020, poți duce prețul pentru cea mai ieftină versiune spre 12 – 13.000 euro. Ceea ce nu-i deloc rău pentru o mașină electrică și care are mai multă putere decât Spring.