10 mai 2021 | 11:00

Lovitura încasată de Facebook de la Apple, confirmată: cât de mari sunt pagubele financiare

ACTUALITATE
Lovitura încasată de Facebook de la Apple, confirmată: cât de mari sunt pagubele financiare

Odată cu lansarea iOS 14.5, în urmă cu aproximativ două săptămâni, Apple a dat o lovitură majoră companiilor care și-au făcut un model de business din monetizarea datelor tale personale. Facebook este prima afectată.

În iOS 14.5, noua actualizare de software pentru iPhone și iPad, Apple a implementat un mecanism pentru a preveni urmărirea activității tale online de la o aplicație la alta. Cu alte cuvinte, Facebook va ști în continuare să-ți dea reclame la parfumuri dacă ești membru într-un grup de parfumuri sau urmărești mai multe pagini publice specializate pe acest domeniu. În același timp, însă, nu va mai ști să-ți servească aceste reclame atunci când cauți reclame pe Google, pentru că acțiunea de căutare se va desfășura cu Safari, Chrome sau Firefox, nu din aplicația Facebook.

În teorie, ține de utilizatori să aleagă dacă permit sau nu permit urmărirea activității în afara aplicațiilor buclucașe, dar era destul de evident că prea puțini și-ar dori acest lucru. Acum, avem și niște statistici clare pe marginea reticenței utilizatorilor de a fi monitorizați în permanență, ca în secunda următoare să le fie monetizate datele personale.

Facebook și Instagram au fost cele mai vocale entități împotriva implementării ATT (anti-app tracking) de către Apple în iOS 14.5 și au avut și de ce. Profitul o să le scadă brusc, având în vedere că reclamele pe care ți le vor servi nu vor fi la fel de relevante pentru profilul tău de utilizator și, implicit, nu vor fi la fel de scumpe pentru terți.

Dincolo de partea teoretică a ecuației, Flurry Analytics a publicat două grafice legate de rata acceptări utilizatorilor de a fi urmăriți în iOS 14.5. Datele au fost extrase din aproximativ un milion de aplicații mobile sau două miliarde de dispozitive. Concluzia este că doar 12% dintre utilizatorii globali de iPhone și iPad au accept în continuare să primească reclame personalizate de către Facebook, Instagram și nu numai. În SUA, rata este și mai mică, doar 4%.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele