Lovitură grea pentru Ford și mii de angajați. Cum a pierdut gigantul auto 12 miliarde de dolari dintr-un foc

Lovitură grea pentru Ford și mii de angajați. Cum a pierdut gigantul auto 12 miliarde de dolari dintr-un foc

Unul dintre cei mai puternici jucători pe piața auto globală, Ford, se confruntă cu probleme dificile. Compania pierde 12 miliarde de dolari din ultima sa mutare pe piața auto globală.

Este vorba despre retragerea Ford de pe piețele indiene. Mai exact, Ford a anunțat închiderea uzinelor sale de fabricație în ianuarie, provocând o lovitură grea celor peste 5.000 de lucrători din țară și celor aproape 300 de reprezentanțe.

Conform documentelor depuse în statul Sao Paulo, unde producătorul auto este înregistrat în Brazilia, Ford se confruntă cu pierderi financiare de 7,8 miliarde de dolari.

Adăugați la aceasta suma de 4,1 miliarde de dolari pe care Ford îi va achita pentru a se elibera de angajamentele sale, iar prețul pentru mișcarea de pe piața braziliană se ridică la aproape 12 miliarde de dolari.

Aproape toate pierderile financiare ale Ford sunt concentrate pe ultimii opt ani, când compania a pierdut aproximativ 2.000 de dolari pentru fiecare mașină pe care a vândut-o, arată calculele Reuters bazate pe înregistrări și date despre vânzări.

Ford, care nu separă Brazilia de America de Sud în rezultatele sale financiare, a refuzat să comenteze cifrele privind această situație.

Mutarea făcută de Ford poate periclita întreaga piață auto globală prezentă în India

Ford transmite un semnal de neîncredere investitorilor care se află pe piața din Brazilia, candva văzută ca fiind una dintre cele mai promițătoare piețe din lume, dar în care costurile fiscale, de muncă și logistică sunt ridicate și în care pandemia a înrăutățit finanțele.

Brazilia este în mare parte un generator de pierderi pentru companiile auto mondiale, în pofida faptului că autoritățile locale au acordat subvenții în valoare totală de 8 miliarde de dolari în ultimul deceniu și un tarif de import de 35% pentru a proteja producția locală.

Costurile interne sunt mari. Chiar dacă fabricile locale pot produce 5 milioane de mașini pe an, mai mult decât dublul numărului vândut în țară, exporturile sunt minime, deoarece prețurile sunt necompetitive, iar pe producători îi costă bani să țină fabricile deschise în timp ce funcționează la capacitate redusă.

Volkswagen AG, General Motors Co și Toyota Motors Corp sunt printre firmele mari producătoare auto care se luptă să rămână pe piață. De exemplu, din 2011, Volkswagen Brazilia a pierdut 3,7 miliarde de dolari, conform documentelor înregistrate în statul din Sao Paulo.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: