Lovitură dură pentru una dintre cele mai mari bănci din România. Ce au decis judecătorii

Lovitură dură pentru una dintre cele mai mari bănci din România. Ce au decis judecătorii

Raiffeisen Bank a pierdut definitiv un proces cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor.

Banca a fost acuzată de autorități de acuzată de practici comerciale incorecte. Mai exact, prin operaţiuni de restructurare a unor contracte de credit încheiate anterior anului 2010, profitând de starea de vulnerabilitate a debitorilor aflaţi în dificultate de plată, Raiffeisen Bank a majorat semnificativ dobânzile pe toată perioada contractuală, sub promisiunea eliminării unor comisioane care, în fapt, au fost introduse în rata de dobândă aferentă creditului.

Pe cale de consecinţă, pentru o facilitate acordată debitorului pe o perioadă scurtă de timp (6 luni), acesta urma să plătească o rata a dobânzii majorată cu 20% pentru toată perioada contractuală rămasă până la scadenţă.

Banca va restitui clienţilor eventualele sume colectate în plus

“Decizia instanţei este din anul 2020 şi nu stabileşte sume de plată de către bancă. În baza deciziei, banca a trecut la implementarea ordinului ANPC în conformitate cu care comisionul de administrare nu putea fi inclus în marja de dobândă la restructurarea creditelor.

Astfel, după refacerea calculelor potrivit principiului că marja de dobândă şi comisionul sunt elemente distincte, banca va restitui clienţilor eventualele sume colectate în plus, iar în situaţia clienţilor la care din acest calcul ar rezulta sume de plătit în plus de către clienţi, banca va renunţa la aceste sume pentru a nu-i afecta pe clienţi.

Toate aceste aspecte au fost comunicate de către bancă ANPC la sfârşitul anului 2020. Impactul acestor măsuri nu poate fi determinat cu exactitate în acest moment”, au spus oficialii băncii.

Conform magistraților, nu mai puţin de 14.000 clienţi sunt afectaţi, iar prejudiciul creat debitorilor este de peste 10 milioane de euro.

Potrivit reprezentanților Raiffeisen Bank, insituția bancară va restitui clienţilor eventualele sume colectate în plus.

Asociaţia Credere pentru Informarea, Consilierea şi Educarea Consumatorilor a precizat că a avut recent o întrevedere cu conducerea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, primind asigurări că autoritatea va depune toate diligenţele pentru implementarea de către Raiffeisen Bank a hotărârii definitive pronunţate de către instanţa de judecată. Potrivit surselor oficiale, prejudiciul ar depăşi semnificativ estimarea realizată de Raiffeisen la 10 milioane de euro, din moment ce Ordinul nr. 280/09 iulie 2014 se aplică tuturor celor 14.000 de clienţi afectaţi, indiferent de statusul contractului de credit: activ sau inactiv.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: