Lexus inovează experiența șofatului: ce știm despre viitorul model RZ
Primul Lexus care a folosit platforma Toyota e-TNGA pentru vehicule cu baterie.
RZ va folosi tehnologia cu tracțiune integrală pentru a „oferi o experiență de condus antrenantă și plină de satisfacții pe șosea, stabilind o nouă referință în acest segment”, a declarat șeful Lexus Europe, Spiros Fotinos.
Unul dintre puținele detalii tehnice pe care Lexus le-a lansat despre RZ a fost sistemul de tracțiune integrală al mașinii, care se numește „Direct4”. Sistemul controlează motorul electric de pe fiecare punte pentru a comuta între tracțiune față, tracțiune spate sau tracțiune integrală „într-o clipă”, a spus Fotinos.
Sistemul va oferi „performanțe incredibile la viraje și aderență la șosea”, a adăugat el.
RZ va avea, de asemenea, sistemul steer-by-wire deja prezentat pe viitorul SUV complet electric Toyota bZ4X, care folosește și platforma e-TNGA.
Sistemul steer-by-wire va permite Lexus să folosească un volan în stil „jug” similar cu bZ4X, care poate schimba rapoartele pentru a oferi o direcție sensibilă la viteză mare și mai puține viraj în timpul manevrelor la viteză mică.
„Avantajul este că volanul nu mai trebuie să fie rotund și nu este doar un truc”, a spus Fotinos într-un aparent semn din cap către Tesla, care a montat un volan în noul Model S fără direcție cu raport variabil.
Un volan diferit
Forma diferită a volanului va oferi șoferilor o vedere mai clară a instrumentelor. „Acest lucru ne va permite să mergem și mai departe în filosofia noastră de proiectare a cockpitului Tazuna, grupând toate comenzile în raza vizuală a șoferului pentru a crește siguranța și confortul”, a spus Fotinos în timpul unui eveniment media la Bruxelles.
RZ se află mai jos decât un SUV tradițional, păstrând în același timp forma și ambalajul unui SUV, a continua acesta.
Pentru mașinile electrice cu baterie „cerințele aerodinamicii sunt mai importante decât pentru un produs mai convențional. Acesta este ceea ce determină eleganta formei”, a spus el. „Dar cu siguranță, ambalajul este pe teritoriul SUV-ului”.
S-a spus că modelul folosește un pachet de baterii litiu-ion de 90 de kilowați-oră pentru o autonomie de 596 km în cadrul ciclului de testare WLTP utilizat în Europa.
Fotinos nu a oferit detalii despre dimensiunea sau autonomia bateriei RZ, dar mașina ar putea folosi același pachet litiu-ion de 71,4 kWh ca și bZ4X, care oferă o autonomie WLTP de 500 km.
RZ va intra în vânzare în Europa și Japonia până la anul viitor.
Lexus vinde în prezent doar o mașină complet electrică – UX 300, o versiune alimentată cu baterii a SUV-ului compact UX care a fost pus în vânzare anul trecut. Ofertele sale electrificate includ și o versiune hibridă plug-in a SUV-ului mediu NX.