20 mai 2021 | 18:33

Kia lansează primul SUV electric: rolul realității augmentate, fascinant

ACTUALITATE
Kia lansează primul SUV electric: rolul realității augmentate, fascinant

Kia urmează să lanseze primul SUV electric, fiind unul dintre cele mai interesante vehicule electrice anunțate în ultimele luni. EV6 va folosi noua platformă electrică, care are parte de o încărcare extrem de rapidă dar și alte detalii de design interesante. Livrările sunt programate pentru începutul anului următor.

Exact ca și Ioniq 5, de la Hyndai, noul EV6 va folosi platforma electrică de 800 V numită E-GMP. Deși cei de la Hyundai au apelat la un aspect retro în cazul lui Ioniq 5, Kia a ales să îmbrace noul EV6 într-un corp de crossover care să amintească mai mult de Lamborghini Urus. Comparația ar putea deveni mai accentuată la sfârșitul anului 2022, atunci când EV6 GT va veni,

Kia a anunțat patru combinații diferite de motoare pentru EV6. EV6 de bază va veni cu o baterie de 58 kWh și un singur motor electric de 167 CP (125 kW) care acționează roțile din spate. Un al doilea EV6 cu tracțiune spate va fi disponibil cu un acumulator mai mare de 77,4 kWh și cu motorul său de 218 CP (162 kW).

Urmează un EV6 cu tracțiune integrală cu bateria mai mare; aceasta are o putere totală de 313 CP (233 kW), despre care Kia spune că ar trebui să fie egală cu 0-100 km/h în doar 5,1 secunde. În cele din urmă, există EV6 GT, care folosește, de asemenea, o baterie de capacitate mai mare și un motor pentru fiecare punte, dar de data aceasta cu o putere combinată de 576 CP (430 kW) – Kia estimează că această versiune va ajunge la 100 km/h  în doar 3,5 secunde.

Primul SUV electric de la Kia va beneficia de o încărcare extrem de rapidă

Așa cum s-a menționat anterior, E-GMP folosește o arhitectură electrică de 800 V, ceea ce, printre alte beneficii, înseamnă că ar trebui să fie capabil de viteze impresionante de încărcare rapidă, cel puțin atunci când este conectat la un încărcător de 350 kW. Kia spune că veți putea adăuga 112 km în doar cinci minute și că încărcarea de la 10 la 80% ar trebui să dureze 18 minute. Încărcarea acasă pe un circuit de 40 A va dura aproximativ șapte ore pentru a trece de la 10 la 100 la sută, datorită încărcătorului de bord de 11 kW al EV6.

Un al lucru prevăzut la noul vehicul d ela Kia, este faptul că acumulatorul EV6 este capabil să alimenteze mai mult decât mașina în sine. Astfel, unitatea de control de încărcare integrată a mașinii poate furniza până la 1,9 kW printr-o priză de 110 V la baza celui de-al doilea rând de scaune, sau printr-un adaptor care se potrivește la portul de încărcare al mașinii.

Cu privire la dimensiuni, noul EV6 va fi puțin mai compact decât Ioniq 5. Momentan, nu au fost făcute publice dimensiunile complete însă ampatamentul este de 2,9 metri, fiinc cu 10 cm mai scurt decât vărul de la Hyundai. Spre deosebire de Telluride, EV6 nu încearcă să conțină trei rânduri de scaune. Mașina este destul de spațioasă, având în vedere capacitatea de 785 L atunci când scaunele din spate sunt utilizate, sau 1.515 L,  cu scaunele pliate.

Pentru că sustenabilitatea este în plină promovare, interiorul conține o abundență de materiale reciclate, precum și piele artificială. Totodată, noul vehicul de la Kia beneficiază de o pereche de display-uri de 12 inci. Unul este utilizat pentru afișajul principal iar cel de-al doilea pentru infotainment. Afișajul head beneficiază de realitate augmentată va fi disponibil pentru unele modele de EV6. Data de la care Kia va începe să accepte pre-comeznie pentru EV6 First Edition este 3 iunie.