Invenția NASA pentru mașina ta: anvelopele care nu trebuie schimbate niciodată și rezistă la orice

Invenția NASA pentru mașina ta: anvelopele care nu trebuie schimbate niciodată și rezistă la orice

Smart Tire Company a anunțat că lucrează la o nouă tehnologie de anvelope din aluminiu, bazate pe același principiu ca modelele folosite de roverele de pe Marte. Noile anvelope ar urma să fie asamblate pe biciclete, au mai anunțat reprezentanții companiei.

Concret, este vorba despre tehnologia SMA (Shape Memory Alloy), creată de Smart Tire Company în colaborare cu experții NASA Glenn Research Center.

Noile anvelope, denumite METL ar urma să revoluționeze industria mobilității cu bibiclete.

Materialul noilor anvelope are capacități uluitoare

Uimitor la aceste anvelope este că materialul din care sunt confecționate are capacitatea de a-și modifica propria structură moleculară când e supus tensiunilor.

Mai mult, materialul e capabil să își recapete forma de 30 de ori mai ușor decât oțelul standard.

O veste la fel de bună vine și din zona sustenabilității, fiindcă materialul este și ecologic, având o durată de utilizare foarte mare, reducând astfel mult deșeurile de cauciuc.

SMART spune că noul material, denumit NiTinol+, poate să se expandeze, să se contracte, să se deformeze și să își revină la forma inițială foarte repede, similar cauciucului. Chiar și la deformări extreme, acesta își va lua înapoi forma inițială prin tranziții la nivel molecular.

Proprietățile cauciucului sunt mai rezistente decât titanul

Materialul are culoarea aurie/argintie/metalică și, deși are capacitățile cauciucului de a fi flexibil, este este, la nivel de rezistență, mai performant decât titanul. Marea întrebare este legată de aderență și de beneficiile pe care o astfel de tehnologie le aduce.

Anvelopele din aluminiu METL deformabil ar putea fi mai ușoare. Pe un echipament spațial, greutatea e foarte importantă și fiecare gram eliminat contează extrem de mult. De aceea toate materialele alese sunt foarte ușoare, iar acesta e unul dintre ele, cel puțin din punctul de vedere a raportului rezistență/greutate.

Pentru aderență, metalul va fi învelit la exterior cu un material asemănător cauciucului, numit Polyuretan, dezvoltat împreună cu Goodyear Tire & Rubber Company (diferiți de Goodyear Bicycle Tires). Materialul folosit este extrem de rezistent în timp și oferă aderență pe orice suprafață, în orice condiții meteo.

Prin urmare, nu există motive de îngrijorare din acest punct de vedere. Creatorii acestei tehnologii susțin că odată montată o astfel de anvelopa pe bicicletă, practic nu va mai trebui schimbată niciodată, atât de rezistentă este!

Cei de la Felt Bicycles au oferit deja mai multe biciclete pe care să fie testată noua tehnoplogie, dar inventatorii ei dau asigurări că sistemul e perfect funcțional. Momentan sistemul e în faza de testare, dar se dorește să fie lansat pe piață la începutul lui 2022.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și:
Etichete: