Instagram a devenit o piață în care să-ți faci propria afacere în pandemie. Cum îți pornești business-ul pe rețeaua de socializare
Pentru lucrătorii concediați în timpul pandemiei, înființarea unui magazin pe Instagram a devenit o nouă sursă de venit și o modalitate de a supraviețui.
Angajații concediați din restaurante sau lăsați în șomaj tehnic din cauza pandemiei au avut în general trei opțiuni: să caute alt job din industria Horeca, cu riscul de a lua COVID, să aștepte să treacă pandemia și să trăiască din șomaj sau să caute o altă formă de venit.
Pentru unii angajați din industria serviciilor, Instagram a oferit o soluție plină de resurse la această a treia cale. Bucătarii fără muncă au folosit platforma pentru proiecte de gătit pop-up și brutării. Iar foștii lucrători din domeniul ospitalității și-au înființat magazine pe platforma de socializare, valorificându-și audiența, pentru a face bani în timpul pandemiei. Unii au transformat chiar și vânzarea articolelor pe Instagram într-un loc de muncă cu normă întreagă.
Spre exemplu, Madison Santos are în sfârșit timp să-și exploreze pasiunea pentru vânzarea de antichități și alte „curiozități”, așa cum scrie în biografia sa de pe contul său de Instagram (@doubles_tennis). Pre-pandemic, lucra la o cafenea din New York, un job fulltime, și își vindea colecția de mobilier pe Craigslist în timpul liber.
Instagram poate deveni noul tău job
Când a fost concediat de la cafenea în primăvara anului 2020, a răsuflat ușurat, spune el, că poate să-și urmeze pasiunea.
„Este imposibil să faci asta cu jumătate de normă”, spune Santos. „Pentru a o face bine trebuie să fii întotdeauna disponibil. Apar lucruri pe care trebuie să le rezolvi, comenzile vin și trebuie să fii mereu disponibil”.
În comparație cu săptămâna sa normală de 40 de ore lucrate, Santos lucrează acum 60 de ore sau mai mult la o rotație de trei zile de aprovizionare, cercetare, fotografiere, reparare și preluare a livrărilor.
„De când a început pandemia, am depus toate eforturile în acest sens. Am fost mereu un colecționar, dar nu prea stăteam pe Instagram. Instagram mi se părea o modalitate bună de a păstra un catalog pentru mine și prietenii mei, cu lucrurile pe care le-am găsit, dar apoi a devenit jobul meu fulltime, sursa mea de venit”, spune el.
După impactul profund negativ al COVID-19 asupra economiei, Instagram a fost în fruntea cumpărăturilor online. Oamenii, stând în casă mai mult și nemaiavând oportunitatea să socializeze într-un bar, restaurant, club etc, au început să descopere mai multe conturi cu obiecte, produse și servicii care-i interesează și să le comande.
Mai mult decât să ofere o sursă financiară într-o perioadă de incertitudine economică, Instagram a oferit o modalitate pentru foștii lucrători din industria serviciilor de a rămâne conectați la sentimentul de comunitate pe care l-au pierdut în pandemie. Cei care s-au îndreptat spre Instagram pentru a vinde diverse lucruri sau servicii în timpul pandemiei spun că, chiar și după ce se va reveni la normalitate, vor rămâne să facă același lucru pe care-l fac acum.