Încă o taxă auto, asta mai lipsea șoferilor din România: care este scopul, când ar putea fi introdusă

Încă o taxă auto, asta mai lipsea șoferilor din România: care este scopul, când ar putea fi introdusă

Este doar o chestiune de timp până când în România va fi introdusă o nouă taxă auto. Măsura va fi luată din cauza numărului incredibil de mare de mașini vechi, la mâna a doua, care continuă să fie înmatriculate și reînmatriculate pe meleaguri mioritice.

Creșterea impozitului local sau o taxă de poluare nouă sunt cele mai bun soluții, din prisma ministrului Mediului, pentru a încuraja investițiile în mașini noi, mai puțin poluante. În teorie, programele Rabla Clasic și Rabla Plus ar fi trebuit să mai influențeze un pic acest trend, dar Tanczos Barna insistă asupra faptului că, cel puțin momentan, rămânem cimitirul de mașini al Europei.

Oficialul a insistat și asupra unui efort de pressing al Comisiei Europene inclus în negocierea Planului Național de Redresare și Reziliență. Oficialii de la Bruxelles au impus atunci României să scoată din circulație, până în 2026, un sfert de milion de autovehicule vechi și poluante. Singura soluție, la această oră, pare să fie majorarea unor taxe existente sau introducerea unei taxe noi.

O nouă taxă auto pentru șoferi, foarte aproape

„În continuare sunt mai multe maşini second hand înmatriculate în România decât maşini noi, în ciuda efortului uriaş făcut anul acesta de minister şi de Administraţia Fondului pentru Mediu. Noi am pornit anul acesta cu 440 de milioane de lei buget pentru Rabla Clasic, faţă de 400, am avut o majorare de 10%. De atunci suntem deja la peste 600 de milioane de lei, adică peste 50% în plus faţă de anul trecut la Rabla Clasic şi am triplat la maşinile electrice bugetul.

Bugetele s-au consumat, suspendăm Rabla în decembrie şi reluăm programul în februarie 2022. Deci degeaba investim noi foarte mult şi venim din partea statului cu acest sprijin către cei care cumpără maşini noi, dacă pe partea cealaltă înmatriculările se fac la liber. De aceea propun şi colegilor mei din coaliţie să avem în balanţă cele două măsuri: de stimul pentru maşinile noi şi de descurajare.

Descurajarea se face ori prin majorare de taxe, ori prin taxă nouă. Guvernul a spus că nu vom introduce taxe noi, rămâne varianta ca anumite taxe existente, în cazul maşinilor vechi şi foarte poluatoare, să fie majorate. Noi va trebui să avem un parteneriat cu autorităţile publice locale, că acolo se plătesc taxele pe autoturisme şi să găsim o modalitate de a descuraja înmatricularea maşinilor mai vechi”, a afirmat ministrul Mediului, la B1 Tv.

Cu această ocazie, Barna a atras atenția asupra faptului că Guvernul are puterea de a crește plafonul până la care pot fi impuse taxe locale pentru autovehicule poluante. În privința categoriei de persoane vulnerabile, care nu își permit achiziționarea unei mașini scumpe, aceia vor beneficia de ”mai mult sprijin din partea statului”, conform News.ro. 
Citește și: