Google Stadia a fost o investiție proastă: decizia Google care trădează realitatea tristă
Când s-a lansat, Google Stadia părea cel mai bun serviciu de streaming pentru jocuri, cu o serie stufoasă de tehnologii revoluționare în spate și foarte mulți bani investiți. Problemele au început însă să iasă la iveală.
De ceva timp, Google Stadia a devenit disponibil în foarte multe colțuri ale mapamondului, inclusiv în România. Asta nu înseamnă însă că are un model de business bun sau că nu trece printr-o perioadă foarte dificilă. De exemplu, Google a închis peste noapte toate studiourile al căror scop ar fi trebuit să fie realizarea de jocuri exclusive pentru Stadia. În același context, Jade Raymond, un veteran al industriei de jocuri a anunțat că părăsește Google pentru a se concentra pe proiecte ale unor companii terțe.
În teorie, Stadia facilitează deja accesul la o colecție stufoasă de jocuri video, contra unui abonament lunar. Cu toate acestea, deși oficialii Google și-au dat seama că un astfel de serviciu atrage clienți prin exclusivități, acele exclusivități nu o sa mai existe. Studiourile din Montreal și Los Angeles aparținând gigantului din Mountain View tocmai au fost închise.
Decizia a părut una atât de dramatică, încât Google a simțit nevoia să publice un anunț prin care să atragă atenția că nu renunță la proiect și se vor mai face investiții în Stadia. ”Să creezi cele mai bune jocuri dintr-o categorie de la început necesită mulți ani și investiții semnificative, iar costurile cresc exponențial.”, a atras atenția Phil Harrison, director responsabil de Stadia din cadrul Google.
”Având în vedere dorința noastră de a ne dezvolta în continuare pe tehnologia dovedită a Stadia, cât și aprofundarea parteneriatelor de business, am decis că nu vom mai investi mai departe în realizarea de conținut exclusiv de către echipa noastră internă de dezvoltare SG&E (Stadia Games and Entertainment), dincolo de jocurile planificate în viitor foarte apropiat.”, a concluzionat oficialul.