01 oct. 2021 | 13:15

Google schimbă modul de căutare pe platformă. De acum, rezultatele vor fi mai utile

ACTUALITATE
Google schimbă modul de căutare pe platformă. De acum, rezultatele vor fi mai utile

Gigantul american, Google, anunță schimbarea modului în care căutările pot fi realizate și felul care vei primi rezultatele.

În ultimii ani platforma nu a mai venit cu nimic nou, în ceea ce privește modul de căutare. E adevărat, că atunci când deții o cotă de piață de 90% este suficient să lași lucrurile să meargă de la sine. Până acum, Google Web Search furniza o metodă simplă și rapidă de găsire a informațiilor pe internet. Rezultatul unei cereri de căutare, după anumite cuvinte cheie, era o listă de situri web găsite. De obicei lista oferită era foarte mare. Rezultatele erau alcătuite pe baza popularității și relevanței paginilor web.

Totuși, el nu a uitat că motorul de căutare este prima afacere cu care a pornit. Acum, platforma vine cu o noutate care va schimba punctual relația utilizator-motor de căutare. Această legătură va fi mult mai personalizată și se va baza pe tipul de informație individuală.

Cum va funcționa motorul de căutare Google?

Compania promite mai mult context pentru căutările realizate de utilizator. Acum, vor folosi modelul de învățare mecanică MUM. Gigantul american oferă o experiență mai bogată și mai profundă.

Așadar, alături de rezultatele care servesc punctual căutarea, Google va afișa ceea ce numește o constelație de subiecte relaționate, într-un mod organizat. Secțiune numită “Things to know” va fi pe viitorul design al platformei. În cadrul acesteia, vor fi afișate subiecte, considerate de interes pentru utilizator. Ele sunt făcute pentru a-l ajuta pe acesta să înțeleagă mai bine contextul din jurul subiectului principal.

Cu această ocazie, Google va integra în motorul său de căutare componenta Google Lens. Ea va facilita identificarea și căutarea obiectelor din imagini și va permite rafinarea căutărilor folosind cuvinte cheie. În acest fel, Google ajută utilizatorii să găsească informații mai relevante. Această facilitate vizează cel mai mult, zona de cumpărături online. Segmentul de eCommerce este unul dintre cei mai mari jucători.