Acești giganți auto cred că viitorul nu e doar al motoarelor electrice: cu ce vor să înlocuiască benzina și motorina

Acești giganți auto cred că viitorul nu e doar al motoarelor electrice: cu ce vor să înlocuiască benzina și motorina

Industria auto caută soluții pentru a deveni mult mai prietenoasă cu mediul și să reducă emisiile de gaze la zero. Modelele electrice sunt clar o soluție, dar nu singura.

Industria auto a găsit, pentru moment, soluția pentru a îndeplini țintele de poluare impuse de Guvernele din toată lumea. Modelele electrice sunt mult mai prietenoase cu mediul, e clar, dar sunt alți producători care caută să se ducă mai departe de atât.

Volvo și Daimler, doi dintre giganții industriei, își dau mâna pentru a populariza hidrogenul ca metodă alternativă de propulsie a autovehiculelor. Cei doi producători cred că tehnologia s-ar preta extrem de bine în cazul camioanelor de mari dimensiuni, care circulă pe distanțe lungi.

Cel puțin acolo, celulele de combustibil cu hidrogen s-ar putea dovedi un pariu câștigător și o alternativă extrem de utilă.

Volvo și Daimler, pariu pe hidrogen

Martin Daum, șef al diviziei de camioane de la Daimler, crede că astfel de autovehicule echipate cu motoare diesel vor mai fi preferate în următorii 3-4 ani, dar după această perioadă în care vor domina vânzările, lucrurile s-ar putea schimba. Încet-încet, camioanele alimentate cu hidrogen vor apărea pe străzi între 2027 și 2030, iar după finalul decadei ar putea domina piața.

Sunt estimările făcute de Daimler, dar nu e vorba de singurul producător care crede asta.

Martin Lundstedt, director al Volvo Group, care a intrat recent într-un parteneriat cu germanii de la Daimler pentru dezvoltarea tehnologiei care ar putea face ca hidrogenul să alimenteze camioanele mari, crede că tranziția se va face imediat după 2025. Pariul ar fi ca, până în 2030, jumătate dintre camioanele vândute de suedezi să fie alimentate cu celule de hidrogen.

Ambele grupuri vor să atingă ținta de zero emisii până în 2040.

Planurile celor doi giganți, Volvo și Daimler, se derulează sub umbrela Cellcentric, un joint-venture creat special pentru dezvoltarea autovehiculelor de mare tonaj alimentate cu hidrogen. Producția va începe în 2025.

În paralel, pentru camioane de mai mici dimensiuni se vor folosi baterii electrice.

E doar unul dintre semnalele care arată că marii producători spun, încet-încet, adio autovehiculelor alimentate cu motoare clasice pe benzină și motorină. 

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: