Ford, decizie drastică: de ce renunță la unul dintre cele mai cunoscute modele
Ford trebuie să se adapteze vremurilor, așa că a decis să renunțe la unul dintre cele mai cunoscute modele.
Americanii de la Ford se pregătesc să renunțe la unul dintre cele mai cunoscute modele din gamă. Constructorul a spus că nu va mai produce modelul Mondeo începând de anul viitor. Decizia e drastică, dar justificabilă.
Vrea să se concentreze în Europa pe modele electrice și pe SUV-uri, aceste modele fiind la mare căutare în acest moment.
Ford renunță la modelul Mondeo
Strategia Ford se concentrează pe ceea ce se caută acum și pe direcția spre care a virat mai toată industria auto. Până în 2030, Ford vrea ca toate vehiculele de pasageri vândute pe piață în Europa şi Marea Britanie să fie complet electrice. De asemenea, fiecare model trebuie să vină cu o opţiune de hibrid sau electric până în 2026.
Ca parte din tranziţie, Ford va renunţa la modelul Mondeo la începutul anului viitor, potrivit unui anunț oficial citat de Reuters. Americanii au însă ce vinde în continuare, în acord cu ce cere piața: au pe piață modele ca Ford Kuga, dar și Puma, primul hibrid făcut în România, în uzina din Craiova.
Modelul Mondeo are, însă, o tradiție. A fost un succes când s-a lansat în 1993, iar constructorul a reuşit să vândă în total peste 5 milioane de unităţi. Vânările erau totuşi în scădere, iar piaţa se aştepta ca Ford să renunţe la acest model. Circa 40% din vânzările Ford în Europa în 2020 au fost reprezentate de SUV-uri sau crossovere, faţă de 31% în anul anterior.
Un model cu tradiție
Ultimul Mondeo lansat în România datează din 6 septembrie 2014, fiind disponibil în trei variante hatchback, sedan și wagon. Americanii au venit cu câteva variante de facelift în ultimii ani, dar era clar că marca nu prea mai are viitor.
Ford insistă că se va concentra pe electrice, iar uzina din Craiova poate contribui, sub o formă sau alta, la noua strategie. Grație investițiilor făcute acolo, americanii de la Ford au reușit să scoată pe bandă primul hibrid produs în România – Puma.
Dintre cele 16 fabrici din sud-estul și centrul Europei în care se fac componente pentru electrice sau hibrid – una e în România: adică uzina Craiova. Alte trei sunt în Polonia, Ungaria și Turcia, două în Austria și Slovacia și câte una Slovenia și Serbia.