Facturi umflate la energie. Ce putem face în această situație

Facturi umflate la energie. Ce putem face în această situație

Discuțiile pe marginea facturilor de energie par să nu se mai termine. Situația se complică pe zi ce trece, iar consumatorii de energie sunt foarte supărați din această cauză.

”Prețul energiei nu va fi plafonat” a anunțat premierul Florin Cîțu, după o întâlnire avută la guvern, pe tema facturilor. Mulți cetățeni s-au plâns de faptul că primesc facturi de energie cu valori foarte mari. Astfel că, jurnalistul Digi24 Cristina Sbîrn a pus pe hârtie variantele pe care le ai la dispoziție în cazul în care te afli în această situație.

Ce faci dacă primești facturi prea mari de energie?

Dacă factura este mai mare din cauza scumpirii energiei, nu ai ce să faci, deoarece prin semnarea contractului ți-ai asumat și valorile ce decurg din acesta. Poți doar să ceri o eșalonare a plății.

Dacă primești o factură umflată din cauză că furnizorul ți-a estimat un consum mai mare, poți să faci o sesizare. În urma ei, va trebui să primești un răspuns în termen de 15 zile lucrătoare. Autoritățile spun că estimarea de consum trebuie făcută pe baza istoricului fiecărui client în parte.

În cazul în care problema nu se rezolvă, poți să te adresezi Autorității de Reglementare în Energie sau Autorității de Protecție a Consumatorului. Dacă intri pe pagina de web ANRE la secțiunea Petiții vei găsi adresa de mail anre@anre.ro, unde poți să relatezi situația ta. La fel, pe site-ul ANPC poți completa un formular de reclamație. În perioada 1 iulie 2020 – 30 iunie 2021, ANRE a dat amenzi mari furnizorilor de energie cum sunt: Hidroelectrica, Enel, Electrica, E.ON și CEZ.

Dacă îți citești singur indexul și îl trimiți lunar, nu vei mai primi facturi de regularizare și, astfel, scapi de frica unei plăți exagerate. Rezolvarea acestor situații ar putea fi instalarea de sisteme de măsurare inteligentă.

Altă situație este consumul exagerat de energie. Poate să fie vorba de greșeli care se fac la distribuitori sau furnizori. Acestea pot să genereze facturi aberante. Cazul unui român din Alba Iulia care a primit o factură de 27.800 de lei este, probabil, urmarea unui consum nejustificat.

Ce ne recomandă Ministrul Energiei?

Dacă primești o factură exagerată, recomandarea Ministrului Energiei este să nu o plătești. Prima dată apelează la furnizor pentru a vedea care este motivul pentru care valoarea este mare. El ne asigură că nu vom rămâne fără curent din această cauză.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: