Spune Europa adio mașinilor pe benzină și motorină? Câte mașini electrice s-au cumpărat în UE
Mașinile electrice încep să câștige o cotă de piață tot mai mare, în detrimentul celor cu motoare clasice pe benzină și motorină.
Mașinile electrice au început să fie preferate de tot mai mulți europeni. Oferta e diversă, iar prețurile au început să fie accesibile. Practic, nu prea mai există producător mare care să nu aibă în portofoliu electrice sau hibride.
Datele ACEA – Asociația Constructorilor Auto Europeni – arată că, în primul trimestru al lui 2021, au fost înmatriculate în Uniunea Europeană 2,6 milioane de autoturisme. 5,7% dintre acestea sunt mașini 100% electrice.
Mașinile electrice câștigă teren în UE
Raportul ACEA arată că din totalul autoturismelor înmatriculate în Uniunea Europeană în primul trimestru din 2021 nu mai puțin de 5,7% au fost complet electrice (BEV).
Alte 8,2% au fost vehicule hibride cu alimentare la priză (PHEV), iar 18,4% au fost hibride fără surse externe de alimentare a bateriilor (HEV).
În acest context, ponderea mașinilor cu motoare convenționale a continuat să scadă.
Interes scăzut pentru benzină și motorină
Astfel, 42,2% dintre europenii cei care au achiziționat automobile în lunile ianuarie, februarie și martie au preferat un vehicul alimentat cu benzină, în timp ce doar 23,2% dintre aceștia au cumpărat o mașină cu motor diesel. Conform ACEA, mașinile diesel au pierdut 6,7 puncte procentuale între primul trimestru din 2021 și perioada similară din 2021, cele mai mari scăderi fiind raportate în țări precum Germania (‐29.4%), Spania (‐28.3%) și Franța (‐11.1%).
La fel, cota mașinilor alimentate cu benzină s-a redus de la 52,3% în primele trei luni din 2020 până la 42,2% în acest an. Cele mai mari scăderi au fost raportate de : Germania (‐30.0%), Spania (‐25.7%) și Italia (‐4.8%), în timp ce Franța este singura țară europeană în care cota acestora a crescut cu 8,3%.
Cum stau lucrurile în România
Datele ACEA arată și că în România au fost înmatriculate în acest an 415 mașini 100% electrice, cu 53,1% mai multe decât în primul trimestru din 2020.
Doar că de interes sunt datele Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA), care nu-s cuprinse în raportul ACEA. Potrivit acestora, în România au fost înmatriculate în primele trei luni din 2021 nu mai puțin de 360 autoturisme plug-in hybrid (PHEV) cu 132,2% mai multe decât în primul trimestru din 2020.
În schimb, în timp ce raportul ACEA arată că în România au fost înmatriculate 5.518 autoturisme hibride fără încărcare la priză (HEV), APIA a luat în calcul doar 1.722 astfel de mașini.