01 mart. 2021 | 11:11

E vestea momentului pentru Dacia, e incredibil: s-a aflat acum ce se întâmplă în Europa

CHESTII
E vestea momentului pentru Dacia, e incredibil: s-a aflat acum ce se întâmplă în Europa

Avem datele oficiale de la JATO Dynamic, care analizează evoluția pieței auto europene în luna ianuarie din 2021. În analiză întocmită de experți, avem parte de o surpriză de proporții. Dacia se situează pe o poziție fruntașă.

2020 nu a fost un an ușor pentru piața automobilelor, iar 2021 a debutat sub aceleași auspicii. Însă, deși există o scădere semnificativă a înmatriculărilor de mașini noi pe piața europeană, pentru Dacia vin vești exterm de bune.

JATO Dynamic arată că pentru 27 de piețe din regiune, înmatriculările de mașini noi au totalizat 839.525 de unități în ianuarie 2021, în scădere cu 26% față de aceeași perioadă din 2020 – cel mai mic rezultat pentru ianuarie din 1982.

Felipe Munoz, analist global la JATO Dynamics susține că eforturile guvernamentale nu au fost suficiente pentru spori înmatricularea mașinilor electrice pure, și nici nu a fost suficient pentru a compensa impactul pandemiei globale și al blocărilor locale.

Efectele negative ale pandemiei pot fi evaluate chiar și doar analizând două piețe. Vorbim despre Germania și Spania, cele două piețe cheie pentru industria auto europeană. Aici, experții JATO Dynamic arată că volumul a scăzut cu 32%, respectiv 52%.

În ciuda tendinței globale negative, au existat câteva excepții. De exemplu, în Suedia, volumul a crescut cu 23% față de ianuarie 2020.

Un alt exemplu vine de pe piața din Norvegia, înregistrările au crescut cu 8%, deoarece consumatorii au putut din nou să viziteze showroom-urile, iar cererea de vehicule electrice a continuat, alimentată de stimulente importante.

SUV-urile sunt la mare căutare în 2021

Piața SUV-urilor începe noul an pe val, reprezentând 44% din totalul înmatriculărilor de autoturisme noi în ianuarie – cea mai mare pondere înregistrată vreodată pentru SUV-uri.

În total, volumul SUV-urilor înmatriculate în UE în prima luna din 2021 s-a ridicat la 368.100 de unități, în scădere cu doar 18% față de ianuarie 2020.

SUV-urile mici au reprezentat 36% din numărul total de înregistrări, ceea ce înseamnă o scădere de doar 18 puncte procentuale, în timp ce SUV-urile compacte au constituit majoritatea cererii, cu 177.500 de unități, de asemenea în scădere cu 18%.

SUV-urile mijlocii și mari / de lux au reprezentat 15% din volumul total al SUV-urilor, cu 56.800 de unități – în scădere cu 20%. Volkswagen, Peugeot și BMW au fost cele mai vândute mărci de SUV în ianuarie, dar Ford, pe poziția a patra, a ocupat primul loc pentru creșterea cotei de piață.

Europenii încep să prindă gustul SUV-ului

Piața SUV-urilor a explodat în ultimii ani. Dacă, în 2016, vorbeam despre o cotă de piață europeană de doar 26% pentru SUV-uri, în 2018 SUV-urile comercializate în UE au ajuns la o cotă de piață de 33%, în 2020 la 40%, iar în ianuarie 2021, cota de piața a SUV-urilor pe piețele din UE a ajuns la 44%.

Volvo ocupă primul loc pentru cea mai mare cotă de piață

În funcție de producător, Volvo a câștigat cea mai mare cotă de piață, că urmare a creșterii cererii de SUV-uri și mașini de dimensiuni medii.

Volvo a reușit să vândă cel mai bine modelul XC40, fiind cel mai bine vândut vehicul premium din Europa luna trecută – volumul său crescând cu 58% până la 10.590 de unități.

În schimb, grupul Volkswagen a scăzut cu 0,9 puncte ca urmare a expunerii sale pe piața germană, care a favorizat Volkswagen Golf, mașina cea mai bine vândută din Europa în 2020.

Clasamentul celor mai vândute modele. Dacia, pe locul trei în UE

Aici apare și surpriza pentru Dacia. În clasamentul celor mai vândute modele regăsim pe primele trei poziții Toyota Yaris (18.094), Peugeot 208 (17.310 unități) și Dacia Sandero (15.992 unități).

Pe poziția a patra regăsim Volkswagen Golf, cu 15.227 unități comercializate în UE.

Pe locurile 5 – 10 se află, în ordine, Opel Corsa (14.951 unități), Peugeot 2008 (14.916 unități), Renault Clio (14.446 unități), Fiar Panda (14.122 unități), Volkswagen T-Roc (13.896 unități) și Skoda Octavia (13.756 unități).

Renault și Skoda, mărci prezente de obicei în partea superioară a Top 10, se află acum abia pe locurile 6 și 8, cu vânzări de 48.584 de unități, respectiv, 46.318 unități.

De asemenea, prestigiosul Audi se află abia pe locul 9, cu 39.996 de unități comercializate, urmată de Opel cu 34.010 unități.

Pe ultima poziție în clasament regăsim Skoda Octavia, cu 13.756 unități.

Alte modele care au înregistrat creșteri semnificative au inclus Ford Puma (+ 72%), Ford Kuga (+ 258%), BMW X3 și Kia Niro (+ 12% fiecare), Mercedes GLA (+ 18%), Suzuki Ignis (+ 25%) ), Smart Fortwo (+ 208%) și Porsche Macan (+ 23%).

Dintre mașinile lansate recent, cele mai înregistrate au fost Mercedes GLB (3.802 unități), Volkswagen ID.3 (2.909 unități), Cupra Formentor (2.826 unități), Citroen C4 (2.491 unități), BMW Seria 2 Gran Coupe (2.409 unități) , Polestar 2 (1.290 unități), Porsche Taycan (1.017 unități), Toyota Proace City Verso (915 unități), Audi E-Tron Sportback (908 unități) și Land Rover Defender (871 unități).