E război pe piața RCA: asiguratorii și service-urile își aruncă acuzații dure, șoferii au de suferit

E război pe piața RCA: asiguratorii și service-urile își aruncă acuzații dure, șoferii au de suferit

După falimentul City Insurance, pe piața asigurărilor obligatorii din România încă au loc conflicte între companiile implicate în acest proces. Din nefericire, singurii care au de suferit sunt, evident, șoferii.

Se pare că asistăm la un conflict din ce în ce mai aprins între grupul Autocar, deținut de Florin Pandele, cel mai vocal patron de service din România, și Euroins, cel mai recent lider din RCA.

Conform unei analize economica.net, „cele trei societăți din grup cer ASF verificarea și sancționarea drastică a asigurătorului bulgar, care ar avea de plătit doar către grupul menționat banii pe aproximativ 1.500 de dosare de daună, sume pe care refuză să le achite, în ciuda faptului că a pierdut deja sute de procese”.

La rândul lor, bulgarii se apără și nu sunt de acord cu abuzurile pe care le-ar face service-urilor care impun tarife nejustificat de mari.

„În document, petiționarii subliniază faptul că au de primit sume importante în baza a aproximativ 1.500 de dosare de daună cu care Euroins este restant de o perioadă lungă de timp. De asemenea, cei de la Autocar spun că au câștigat 700 din cele 1.000 de dosare în care se judecă cu Euroins și au pierdut doar 8, în timp ce restul sunt în diverse faze. Pentru o parte din cele 1.500 de dosare, Autocar reușise să obțină și o promisiune de plată, acceptând plăți eșalonate pe șase luni de zile, însă contractul agreat inițial inclusiv de conducerea din Bulgaria a grupului a fost denunțat și chiar contestat în instanță de asigurător. Potrivit informațiilor noastre, în contractul aflat acum în litigiu se stipulează penalități de 1% pe zi în caz de neplată, adică de 5 ori mai mari decât cei 0,2% prevăzuți de legea RCA”, precizează sursa citată.

Falimentul City Insurace continuă să cutremure piața RCA din România

Conflictul dintre cei doi giganți ai pieței nu este nou, însă a fost alimentat de cutremurul produs în acest domeniu de falimentul celui mai mare asigurator RCA din România – City Insurance.

Persoanele asigurate la City Insurance sau beneficiarii acestei companii pot apela la specialiști 24 de ore din 24, în cadrul unui call-center special dedicat acestei situații. Acestora li se vor oferi sfaturi și îndrumări concrete, pentru a-și soluționa problemele legate de falimentul celui mai mare asigurator RCA din România.

„Lansarea call center-ului și a site-ului a fost un efort comun al tuturor membrilor UNSICAR. În proiect au fost implicați peste 20 voluntari din cadrul companiilor membre, voluntari care își propun să ofere cât mai multă claritate tuturor celor care ne apelează pe aceste două canale. Site-ul va fi in permanență actualizat cu cele mai noi informații astfel încât clienții să poată lua decizii în cunoștință de cauză”, a declarat Dorel Duță, președinte UNSICAR.

Citește și: