Ce se întâmplă, de fapt, cu prețurile RCA după falimentul City Insurance

Ce se întâmplă, de fapt, cu prețurile RCA după falimentul City Insurance

Odată cu falimentul City Insurance, a devenit inevitabilă explozia de prețuri la polițele RCA. Puțini știu însă că există o categorie de șoferi mult mai afectată decât s-a crezut inițial.

După cum arată datele oficiale publicate de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), la City Insurance erau clienți în jur de 3 milioane de șoferi amatori. În rândul acestora, polițele s-au scumpit deja, imediat după ce ASF a trimis compania către iminentul faliment.

Totuși, puțini oameni știu că firma de asigurări avea în portofoliu circa 70% din parcul de autocamioane înregistrate pe firme din România.

O categorie de șoferi are cel mai mult de suferit

O analiză economica.net arată că polițele pentru această ultimă categorie de șoferi sunt deja triple, iar veștile proaste nu se opresc aici.

„Sunt mai multe motive pentru care această zonă este mai afectată. În primul rând, City Insurance vindea la prețuri care, s-a văzut în final, nu îi permiteau să acopere daunele, dar îi permiteau să „măture” mare parte din camioane. Circa 70% din totalul camioanelor înregistrate în România (adică cel puțin 170-180.000) era asigurate la City Insurance. La acest nivel s-a ajuns în condițiile în care City a făcut, încă din 2018 un partenriat cu mai multe organizații reprezentantive ale transportatorilor prin care le vindea acestora RCA la un preț fix indiferent de categoria de bonus-malus (flat) și mult sub concurență. Inițial, City a vândut cu 4000 de lei, iar ulterior a crescut la 5.000 de lei și apoi 5.900 de lei.

Al doilea motiv este reticența majoră pe care firmele de asigurare o au față de segmentul transportatorilor internaționali de marfă. Această reticență provine din frecvența foarte mare a accidentelor. Pe acest segment, frecvența daunei este undeva la 22%, adică din 10 camioane asigurate, mai bine de două fac cel puțin un accident într-un an. Prin comparație, la autovehicule frecvența stă undeva între 3 și 7%, în funcție de vârstă și cilindree. Mai mult, valoarea daunelor provocate de TIR-uri este cu mult peste medie, având în vedere masivitatea vehiculului, dar și faptul că transportatorii lucrează mai ales în vestul Europei, unde costurile sunt mai mari decât în România”, explică sursa citată.

Mădălin Roşu, preşedintele Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR), susține că toţi asiguraţii cu poliţe încheiate la City Insurance vor beneficia, atunci când este cazul, de despăgubiri prin intermediul Fondului de Garantare a Asiguraţilor.

„BAAR doreşte să dea încă o dată asigurări că, şi în această situaţie, va acţiona cu respectarea nu doar a legii, ci şi a celor mai înalte standarde de profesionalism şi eficienţă, fără bariere birocratice pentru a-şi îndeplini rolul său pe plan extern.

Ne exprimăm speranţa că, industria autohtonă a asigurărilor a ajuns la maturitatea, experienţa şi un nivel de reglementare prin care să poată trece cu bine peste efectele oricăror disfuncţionalităţi care pot apărea la un moment dat şi împreună cu implicarea de care autorităţile statului dau dovadă în acest moment, şi mă refer aici şi la cele două Ordonanţe de Urgenţă anunţate de către premier, avem certitudinea că putem gestiona acest moment într-un mod optim”, a explicat preşedintele Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR).

Citește și: