DRPCIV, raport devastator pentru piața auto românească: ce se întâmplă cu înmatriculările
Reprezentanții DRPCIV au întocmit un raport care analizează evoluția din ultima perioadă a înmatriculărilor de noi autovehicule pe piața auto din țara noastră. Din păcate, cifrele arată că românii și-au pierdut apetitul pentru mașini noi.
Conform datelor recent furnizate de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), în luna octombrie a acestui an au intrat în circulație 9.608 vehicule noi, ceea ce reprezintă o scădere cu 23,29% față de luna similară din 2020.
Scăderea semnificativă marcată în luna octombrie nu este o noutate. De fapt, continuă o tendință pe care am regăsit-o și în luna septembrie, când se înregistrase o scădere cu 17,8% față de aceeași perioadă a anului trecut.
În total, în primele zece luni ale acestui an au intrat în circulație în România 97.870 de autoturisme noi, valoare aproape egală cu cea din perioada similară a lui 2020.
De ce nu-și mai cumpără românii mașini noi?
Se pare că lunile petrecute sub spectrul acestei crize sanitare globale și-au pus amprenta asupra apetitului românilor de a achiziționa mașini noi.
E posibil ca principala explicație să derive din faptul că bugetele familiilor din România nu își mai permit acum achiziționarea de mașini noi, așa cum se întâmpla în trecut, când nu existau, de exemplu, nici criza sanitară, nici criza energetică ce a dus la o scumpire accelerată a prețurilor facturilor.
De asemenea, în ultimele luni, s-a scumpit semnificativ și prețul combustibilului, dar și cel al alimentelor. Toate acestea macină puterea de cumpărare a românilor care se văd nevoiți să amâne achiziții mari, cum ar fi cea a unei mașini noi.
Atunci când aleg, totuși, să cumpere o mașină nouă, cei mai mulți dintre cumpărătorii români aleg să rămână fideli consacratei mărci Dacia. Prin urmare, cele mai căutate mărci din luna octombrie 2021 au fost Dacia (2.703 unități), Hyundai (965 unități), Toyota (809 unități), Renault (694 unități) și Volkswagen (687 unități).