17 feb. 2021 | 16:13

Domeniul în care se câștigă bani buni acum în România. E surpriză colosală și în Europa

CHESTII
Domeniul în care se câștigă bani buni acum în România. E surpriză colosală și în Europa

În ultimii cinci ani, România a înregistrat cea mai puternică creștere a comerțului online, din toată Uniunea Europeană. Oricât de surprinzător ți s-ar părea, se întâmplă.

Odată cu restricțiile de circulație, dar și din cauza potențialului pericol de infectare din aglomerația din magazinele fizice, românii, dar și europenii au cumpărat online, mai mult ca în oricare altă perioada. Prin urmare, afacerile care pariază pe online au vânzări explozive.

România înregistrează cea mai puternică creștere a comerțului online din Uniunea Europeană.

În ultimii cinci ani, țara noastră a dominat clasamentul statelor cu vânzări record în mediul online. Ne situăm pe primul loc într-un clasament Eurostat, cu 27%, urmați de Cehia şi Croaţia (ambele cu 25%) şi Ungaria (23%), arată datele publicate miercuri de Oficiul European de Statistică (Eurostat).

La nivelul Uniunii Europene, cumpărăturile online cu crescut cu patru puncte procentuale în 2020, comparativ cu 2019 (68% din utilizatorii de internet) şi cu zece puncte procentuale faţă de 2015 (62%).

Surpriza apare și când te uiți la vârsta clienților

În 2020, 89% dintre persoanele cu vârste între 16 şi 74 de ani au folosit internetul în 2020, din care 72% au cumpărat sau au comandat bunuri sau servicii pentru consum propriu.

Tot anul trecut, cei mai activi cumpărători online au fost din Olanda (91%), Danemarca (90%), Germania (87%), Suedia (86%) şi Irlanda (81%). În schimb, în 2020, România a înregistrat un procent de doar 45%.

Cel mai mult, din mediul online s-au făcut achiziții de îmbrăcăminte (inclusiv echipamente sportive), încălţăminte şi accesorii (comandate de 64% din cumpărătorii online), filme sau seriale prin intermediul serviciilor de streaming sau de descărcare (32%), livrări de la restaurante, lanţuri de fast food şi servicii de catering (29%), mobilă, accesorii pentru locuinţă şi produse de grădinărit (28%), cosmetice (27%), cărţi printate, reviste sau ziare (27%), computere, tablete, telefoane mobile sau accesoriile lor (26%) şi muzică prin intermediul serviciilor de streaming sau de descărcare (26%).